Ce se mai aude de park & ride-urile Clujului

Ce se mai aude de park & ride-urile Clujului

Au trecut doi ani de la prezentarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care prevede proiecte majore pentru dezvoltarea infrastructurii Clujului şi care include amenajarea a patru parcări de tip park&ride în municipiul Cluj-Napoca.

La fiecare eveniment major care are loc în zona centrală a oraşului (competiţii sportive pe Cluj Arena şi la Sala Polivalentă sau festivaluri în zona Parcului Central, n.red.), la care participă sute sau chiar mii de persoane şi din alte judeţe ale ţării, trotuarele străzilor din proximitate şi spaţiile verzi se transformă în parcări, iar traficul este dat peste cap. O astfel de situaţie a putut fi întâlnită şi cu ocazia meciului demonstrativ de fotbal dintre Generația de Aur și legendele Barcelonei, disputat în iunie, pe Cluj Arena. La finalul partidei, participanţii la meci au fost nevoiţi să facă slalom printre maşinile parcate, iar cei care se aflau în trafic au fost prinşi în ambuteiaje pe majoritatea arterelor principale, către Grigorescu, Gruia sau centru. 

Marius Cătălin Moga, arhitect ce face parte din echipa Someş Delivery şi unul dintre câştigătorii proiectului de reamenajare a malurilor Someşului, a reluat, la acea vrme, ideea realizării de parcări de tip park&ride în oraş: "Clujul are nevoie de park and ride-uri ca aerul! De atâția ani încă... asta ca să nu te mai plimbi prin cartier ca printr-o parcare publică când e meci la stadion", a scris arhitectul pe o reţea de socializare. 

Poza noua 12.07.2018

Prezent recent într-o emisiune TV, la un post local, viceprimarul Dan Tarcea, a anunţat că municipalitatea are în plan dezvoltarea unui astfel de proiect în parteneriat cu Consiliul Judeţean şi că a identificat câteva terenuri pentru implementarea acestor obiective. 

"Rămâne în perioada următoare să facem toate demersurile şi să putem indica exact locaţia acestora. Suntem în discuţii destul de avansate cu cei care au cumparat complexul Billa. Încă un teren am găsit pe platforma de la Bucium, unde întorc troleibuzele, dar una dintre variantele pentru centura metropolitană trece pe acolo. Până nu avem studiu de fezabilitate, nu putem să facem investiţie în această zonă. Nu am reuşit să identificam un teren la intrarea dinspre Turda. Din punct de vedere a extinderii liniilor mijloacelor de transport în comun către aceste park and ride-uri, nu este niciun fel de problemă", a declarat viceprimarul Clujului. 

Parcările de tip park&ride funcţionează deja în marile oraşe europene. Acestea sunt situate la intrările în oraşe, iar şoferii veniţi din alte zone îşi lasă autovehiculele parcate în aceste spaţii, iar pentru a ajunge în centru sau alte zone de interes folosesc mijloacele de transport în comun care au staţii în proximitate. 

Parcările de tip park&ride prezentate în PMUD erau prevăzute pe Bulevardul Muncii, strada Aurel Vlaicu, Piaţa Unirii şi strada Frunzișului din Cluj-Napoca. 

Comenteaza