CJ Cluj dodoloţ. Aproape şi-a dublat personalul de la 1 ianuarie

CJ Cluj dodoloţ. Aproape şi-a dublat personalul de la 1 ianuarie
Personalul Consiliului Judeţean Cluj a crescut considerabil de la 1 ianuarie 2016. Instituţia are peste 100 de angajaţi noi.

Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) s-a desfiinţat, iar cei peste 100 de angajaţi au fost preluaţi de Consiliul Judeţean Cluj, în nou înfiinţata Direcţie de Administrare a Domeniului Public şi Privat (DADPP).

Consilierii judeţeni au decis încă din luna octombrie să desfiinţeze RAADPP şi s-o tranforme într-un serviciu de specialitate în cadrul forului judeţean, începând cu data de 1 ianuarie 2016.

În aceeaşi hotărâre s-a stabilit că toţi salariaţii regiei care optează pentru acest lucru vor fi angajaţi în cadrul CJ. Au fost preluaţi astfel toţi cei 102 angajaţi ai regiei care aveau contract de muncă.

Practic, prin această achiziţie, forul administrativ judeţean aproape îşi dublează numărul de angajaţi. Până acum CJ avea aproximativ 120 de angajaţi.

Cei mai mulţi dintre angajaţii veniţi de la RAADPP, 76, fac parte din nou înfiinţata DADPP, în cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, şi vor continua să muncească în acelaţi sediu, iar ceilalţi 26 de angajaţi vor fi repartizaţi la alte servicii, în funcţie de profesiile şi funcţiile fiecăruia deţinute la regie, şi vor ponta în clădirea CJ.

„Stabilirea funcţiilor pe care vor fi preluaţi angajaţii regiei s-a făcut prin transpunerea funcţiilor deţinute de fiecare angajat în cadrul regiei, pe funcţiile din grilele de salarizare aplicabile, pe categorii de personal", a informat CJ.

„Ca urmare angajaţii regiei care desfăşurau activitatea în cadrul compartimentelor cu atribuţii în domeniul financiar-contabilitate, achiziţii publice, resurse umane, fonduri europene, arhivă, vor fi preluaţi în compartimentele deja existente în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Cluj", mai arată reprezentanţii forului administrativ judeţean. Lipseşte departamentul de relaţii publice: purtătorul de cuvânt al RAADPP, Cristian Bara, s-a mutat şi el de la 1 ianuarie în clădirea CJ din Mărăşti.

ZIUA de CLUJ l-a întrebat pe secretarul judeţului Cluj, Simona Gaci, dacă posturile pentru aceşti oameni existau dinainte, erau neocupate sau au fost create acum şi dacă cineva verifică competenţa acestor angajaţi. Întrebarea a fost pusă şi în contextul în care în ultimii ani au existat anumite zvonuri potrivit cărora unele dintre angajările de la RAADPP s-ar fi făcut pe "pile". În anul 2013, fostul director al regiei, Ioan Bota, care a condus RAADPP din 2012 până la reîntoarcerea directorului Mircea Avram (PDL) la şefia acesteia, în 2014, a primit un Raport de audit intern, pe tema „Auditul dosarelor de personal întocmite 01.10.2008 - 30.09.2012", la RAADPP. În acest raport, se spune, printre altele, că unele lucrări de concurs pentru ocuparea unor posturi nu ar fi fost securizate şi că există suspiciunea că ele nu ar fi fost corectate imparţial. În acelaşi document se afirmă că o absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Politice Administrative şi ale Comunicării a UBB ar fi fost declarată câştigătoare a unui post de economist şi că unele concursuri pe posturi au fost organizate fără să fi fost anunţate într-un ziar de largă circulaţie.

Contactat de ZIUA de CLUJ, directorul regiei din perioada vizată de audit şi din 2014 până acum, Mircea Avram, a catalogat aceste referiri ca fiind "mizerii". Acesta afirmă că au trecut trei ani de atunci şi că au existat mai multe controale ale Curţii de Conturi care nu au evidenţiat aşa ceva şi că, dacă ar fi fost ceva ilegal, el ar fi fost sancţionat.

Prin hotărâre a plenului consiliului judeţean s-a aprobat preluarea întregii structuri a RAADPP, a întregului patrimoniu, de la maşini până la oameni. Nu trebuie să dea concurs, acest transfer se încadrează în prevederile legale. Ei nu vor fi funcţionari publici, ci personal contractual în cadrul instituţiei noastre", a afirmat secretarul judeţului Cluj, Simona Gaci.

RAADPP s-a format în anul 2003, când Şerban Graţian (PSD) conducea CJ Cluj, printr-un proces invers decât cel de acum, adică s-a transformat din direcţie a CJ Cluj în regie autonomă. Numai că, la acel moment, numărul total de angajaţi, potrivit la hotărârea forului judeţean, era de 44, pe când în 2015 s-a ajuns ca regia să aibă 102 angajaţi fără directorul Avram.

La momentul în care s-a decis desfiinţarea regiei, reprezentanţii tuturor grupurilor politice din forul judeţean au susţinut că acest lucru nu trebuie să ducă la pierderea locurilor de muncă de către cei peste 100 de angajaţi ai acesteia.

Directorul RAADPP, Mircea Avram, nu se regăseşte deocamdată între angajaţii preluaţi de CJ Cluj. Explicaţia oficială a secretarului judeţului Simona Gaci este că Mircea Avram avea contract de mandat la conducerea regiei şi nu puteau fi preluaţi decât angajaţii cu contract individual de muncă. Contractul şefului RAADPP urma să expire în luna februarie 2016.

Pe de altă parte, în ultimele luni, între directorul RAADPP şi fostul preşedinte al CJ Cluj au existat relaţii tensionate. Cum în prezent la conducerea CJ este un alt liberal, Marius Mânzat, s-ar putea ca Mircea Avram să fie preluat la rândul său pe un post în cadrul aparatului de specialitate al consiliului.

 

Comenteaza