Cluj versus Bucureşti: "Orice bucureștean get-beget poate să-şi bage unghia în gât de ciudă și să se gândească să se mute"

Cluj versus Bucureşti: "Orice bucureștean get-beget poate să-şi bage unghia în gât de ciudă și să se gândească să se mute"

Clujul i-a luat fața Bucureștiului la multe capitole care țin de viața de zi cu zi a omului de la oraș, recunosc locuitorii Capitalei.

Autobuze electrice

Filmul cu realizările pe care primăria din Cluj le-a făcut în ultimii doi ani începe dur, ca o lovitură de ciocan în moalele capului: la Cluj s-a finalizat extinderea și renovarea Sălii Polivalente, care are acum o capacitate de aproape zece mii de locuri. Sunt bucureștean mândru nevoie mare, dar trebuie să recunosc: aici, ardelenii ne-au luat fața.

Apoi, primăria Cluj răsucește sadic un cuțit în rana Firea a Bucureștilor: clujenii circulă deja cu 11 autobuze electrice, în vreme ce noi, „capitaliștii”, încă visăm la aerul condiționat al celor 400 de autobuze turcești. Care nici măcar nu sunt electrice. Sigur, 11 nu se compară cu 400, dar aici vorbim de „11 care circulă vs 400 care există, momentan, doar în acte”. Ca să nu mai pomenim de super-autobuzul lui Firea de 30 de mii de euro, cu care nu circulă aproape nimeni.

Simona Halep și la București, și la Cluj

În clipul cu realizările lui Boc au apărut, strategic, și ceva cadre cu Simona Halep, sub pretextul că în acest oraș s-a organizat turneul de tenis Fed Cup. La acest capitol, noi, bucureștenii ne putem făli măcar cu faza de pe Arena Națională în care am huiduit-o pe Firea și aplaudat-o, apoi, pe Halep. Clujenii nu au avut parte de o asemenea bucurie.


Orașul smart

Ce au ei, clujenii în schimb, și nu prea avem noi, la Capitală sunt, de pildă, aplicația primăriei care-ți arată unde găsești loc de parcare. Sau panourile în stațiile de autobuz care să-ți arate orele de sosire, la fel cum se întâmplă cam în orice oraș civilizat din secolul XXI, în condițiile în care autobuzele din București par să aibă un algoritm propriu, misterios și neștiut încă de nimeni, de sosire în stații.

În rest, bucureștenii dețin, în continuare supremația în materie de trafic haotic. Iar atunci când nu-i omoară traficul, o fac șantierele care par să nu se ma sfârșească. De pe vremea lui Ceaușescu, trăiesc într-un oraș intoxicat de șantiere.

Articolul integral AICI. 

Etichete
Comenteaza