Decizia prefectului în cazul Seplecan poate fi amânată chiar şi şase luni. Adică până după terminarea mandatului

Decizia prefectului în cazul Seplecan poate fi amânată chiar şi şase luni. Adică până după terminarea mandatului
Legalitatea deciziei privind schimbarea din funcţie a fostului preşedinte al CJ Cluj este analizată de juriştii prefecturii. Dacă în cazul fostului vice al forului judeţean, Ioan Oleleu, prefectura s-a pronunţat în câteva zile, acum procedura ar putea dura mult mai mult.

 

Prefectul judeţului Cluj, Gheorghe Vuşcan, a declarat pentru ZIUA de CLUJ că instituţia pe care o conduce a primit documentele de la Consiliul Judeţean Cluj privind schimbarea din funcţie a fostului preşedinte şi că juriştii analizează aceste acte înainte de a decide dacă atacă sau nu respectiva hotărâre.

Un eventual atac al prefectului la instanţa de contencios administrativ ar suspenda automat hotărârea şi l-ar repune imediat în funcţie pe Mihai Seplecan. O asemenea ipoteză pare deocamdată destul de îndepărtată de momentul actual.

Noi avem termen legal să ne pronunţăm în şase luni. Sigur că nu vom aştepta şase luni, dar juriştii trebuie să analizeze foarte multe aspecte juridice legate de această speţă. E invocată în acest caz perturbarea liniştii şi ordinii publice, există şi un dosar penal deschis în cazul diplomei de licenţă a domnului Seplecan, iar instituţia noastră trebuie să poarte corespondenţă oficială cu IPJ Cluj, cu universitatea care a eliberat diploma, iar toate aceste proceduri necesită timp. Nu pot să estimez când vom lua o decizie în acest caz", a afirmat, pentru ZIUA de CLUJ, prefectul Gheorghe Vuşcan.

Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan, a fost destituit din funcţie în 21 decembrie 2015, de către consilierii PSD şi PNL, aceştia din urmă fiind şi cei care l-au propulsat în această funcţie, cu şase luni în urmă.

Cei care au dat tonul schimbării au fost consilierii judeţeni ai PSD, care au şi întocmit referatul ce a stat la baza luării deciziei politice în cadrul unei şedinţe extraordinare a forului judeţean.

În acest document, consilierii au arătat că în cazul lui Mihai Seplecan „luarea unei măsuri de urgenţă în ceea ce priveşte o situaţie care ar genera perturbarea ordinii şi liniştii publice justifică convocarea unei şedinţe extraordinare şi luarea tuturor măsurilor necesare pentru a salvgarda aceste valori sociale".

În acest context, ocuparea funcţiei de preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj de către o persoană a cărei probitate morală este total compromisă de situaţia de a se prezenta în faţa deliberativului clujean din Consiliul Judeţean, a aparatului tehnic, a opiniei publice şi a cetăţenilor din Judeţul Cluj cu o diplomă de licenţă falsificată reprezintă atât o dovadă de încălcare a jurământului depus la momentul alegerii sale (când şi-a asumat prin jurământ să respecte Constituţia şi legile ţării şi să facă, cu bună-credinţă, tot ceea ce stă în puterile şi priceperea sa pentru binele locuitorilor Judeţului Cluj), cât şi o dovadă certă că scopul domniei sale nu a fost de a fi preşedinte în interesul comunităţii care l-a ales, ci de a o obţine, prin orice mijloc (chiar ilegal),o funcţie publică şi beneficiile acesteia. Chiar dacă subzistă prezumţia de nevinovăţie în privinţa caracterului penal al faptelor sale până la momentul confirmării sau infirmării printr-o sentinţă judecătorească, planarea suspiciunilor de săvârşire a unei asemenea fapte asupra sa, raportat la poziţia de lider al uneia dintre cele mai importante instituţii din Judeţul Cluj, determina o stare de tulburare gravă a ordinii publice, rămânerea în această funcţie, în acest context, a domniei sale putând induce în opinia publică concluzia că instituţiile publice menite să asigure bunăstarea şi organizarea socio-economică a comunităţilor locale pot fi conduse de orice persoană, indiferent de calităţile sale personale, profesionale şi de integritate", au arătat iniţiatorii proiectului de hotărâre a CJ Cluj în referatul ataşat.

Chiar dacă Direcţia juridică şi Secretarul judeţului nu au avizat acest proiect de hotărâre, el a fost votat şi a produs efecte, chiar şi fără contrasemnarea lui de către Secretarul judeţului Simona Gaci. Fostului preşedinte i-au mai rămas două variante de atac asupra acestei hotărâri, pe care le-a şi invocat imediat după votul din 21 decembrie 2015, intervenţia prefectului judeţului Cluj şi atacarea la instanţa de Contencios Administrativ.

„Legislaţia în domeniu este clară: nu există nimic de urgenţă în schimbarea unui preşedinte de Consiliu Judeţean. Mai mult, există sentinţe ale unor instanţe de judecată care stabilesc acest lucru, iar prefectul judeţului Cluj, Gheorghe Vuşcan, a confirmat public că a existat o procedură similară în cazul lui Ioan Oleleu şi că atunci el a sesizat ilegalitatea produsă şi l-a repus în funcţia de vicepreşedinte al instituţiei în termen de 4 zile de la comunicare, acele sentinţe judecătoreşti fiind în legătură cu acel caz. Deşi atât Direcţia Juridică cât şi Secretarul judeţului au dat aviz negativ proiectului de HCJ promovat de către o majoritate ad-hoc de consilieri judeţeni, aceştia au hotărât că voinţa politică primează legii şi au produs un abuz destituindu-mă", spunea la acea dată Mihai Seplecan.

Deocamdată, se pare că Mihai Seplecan va trebui să mai aştepte până la o eventuală decizie a justiţiei, care ar putea admite suspendarea aplicării hotărârii CJ Cluj prin care a fost demis şi astfel s-ar reveni la situaţia anterioară, iar el şi-ar recăpăta funcţia.

Oricum adversarii săi au şi în acest caz o variantă de contraatac. Aceştia speră ca în intervalul de timp până la luarea unei decizii din partea instanţei, să fie epuizate în cadrul PNL procedurile privind excluderea lui Mihai Seplecan din partid şi astfel prefectul să constate pierderea calităţii de ales judeţean şi implicit şi pe cea de preşedinte al CJ Cluj.

 

 

Comenteaza