Drobul de sare urcă preţul la Podul Porţelanului

Drobul de sare urcă preţul la Podul Porţelanului

Consilierii locali au votat, în unanimitate, majorarea costurilor de modernizare la Podul Porţelanului, de la 5.7 milioane de lei la 7,1 milioane de lei, din care 6,6 milioane construcţie-montaj. Inițial lucrările costau 5,7 milioane.

Zăcământul de sare scumpeşte Podul Porţelanului


Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, anunţa, în decembrie 2019, că experţii au găsit o soluţie tehnică pentru continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului, în condiţiile în care sub acesta a fost descoperit un zăcământ de sare, la o adâncime de 14 m. "Proiectanţii au găsit o soluţie pentru a putea să mergem mai departe cu lucrările, cu acest zăcământ de sare. Trebuie făcuţi nişte piloţi foraţi în zonă, pentru a străpunge stratul de sare şi a ajunge în zona de fondare mai solidă, care să reziste. Desigur, cresc şi costurile lucrării, sunt proceduri normale".


Boc, nemulțumit de șantierul de la pod

În mai 2020, primarul Clujului, Emil Boc, nu a putut da un răspuns referitor la data la care vor fi gata lucrările la Podul Porțelanului, deși inițial anunța că există soluția tehnică pentru stabilizarea stratului de sare găsit acolo. “Este o situație care mă supără foarte tare. Și firma, și proiectanții, și primăria. Toți cei care au lucrat acolo au făcut o harababură generală. Dacă ar fi construit metroul, probabil îl făceau mai repede decât Podul Porțelanului. Sunt extrem de supărat și de nemulțumit de modul în care unii dintre acei specialiști își bat joc de muncă, dar toate la timpul lor”, a spus Emil Boc.

Lucrările au început în 3 aprilie 2019 și sunt realizate de societatea Diferit Cluj.

Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza