Gropile dintre marile proiecte de infrastructură ale Clujului FOTO

Gropile dintre marile proiecte de infrastructură ale Clujului FOTO
Pe o stradă care ar fi trebuit să arate perfect, pentru că s-au investit milioane de euro în modernizarea ei, au apărut gropi.

Clujul a investit zeci de milioane de euro din fonduri europene pentru a-şi reface infrastructura de transport. A fost primul oraş românesc care şi-a modernizat linia de tramvai prin fonduri nerambursabile. După ce a avut linia nouă, în 2013, a atras bani şi pentru refacerea străzilor pe unde trece tramvaiul, iar lucrările au fost recepţionate în 2016. Când totul trebuia să arate perfect, au apărut gropile.

ZIUA de CLUJ a descoperit în intersecţia din Piaţa Gării că în mai multe locuri unde se îmbină cele două mari proiecte de infrastructură au apărut gropi (foto). E şi greu să îţi dai seama dacă de vină sunt cei care au executat lucrarea la liniile de tramvai sau cei care au modernizat trama stradală. Municipalitatea a identificat însă vinovatul şi susţine că i-a cerut deja să remedieze.

„Degradarea asfaltului din zona menționată face parte din lucrarea de modernizare a liniei de tramvai, lucrare care se află în garanție. S-a transmis constructorului o adresă prin care se solicită remedierea acestor deficiențe. Costurile vor fi suportate de către executant", se arată într-un comunicat al biroului de relaţii cu mass-media al Primăriei Cluj-Napoca.

Modernizarea celor 22,6 kilometri de linii de tramvai din Cluj-Napoca a costat 104 milioane de lei (fără TVA) şi a fost executată de asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup. Lucrările au început în ianuarie 2012 şi s-au terminat în vara anului 2013.

Trama stradală a fost reabilitată de societăţile Diferit şi Kiat. Lucrările au fost recepţionate în luna iunie, dar cele două firme au primit un extra-termen de două luni, care se încheie săptămâna aceasta, pentru a remedia problemele constatate de comisia de recepţie. Costul total al lucrărilor a fost de 53 de milioane de lei. Podurile de pe traseu au fost licitate separat şi au fost realizate de ARL Cluj, pentru 6,2 milioane de lei.

 

Comenteaza