Inaugurat, dar nerecepţionat. Dalele din Piaţa Gării, "o rezolvare meşteşugărească"

Inaugurat, dar nerecepţionat. Dalele din Piaţa Gării,
Piaţa Gării este gata, la fel şi piaţeta din faţa Operei Maghiare. Aşa cum ne-am obişnuit, lucrările sunt departe de perfecţiune.

Uriaşa lucrare de refacere a tramei stradale din Cluj, de-a lungul liniei de tramvai, s-a încheiat oficial. Ultimele zone au fost finalizate zilele trecute; este vorba despre Splaiul Independenţei, despre capătul străzii Emil Isac, în faţa Operei Maghiare, şi despre Piaţa Gării. De asemenea, s-au terminat lucrările la tunelul de aproape 100 de metri care uneşte pasajele subterane de la gară.

Din păcate, lucrările sunt departe a fi perfecte. ZIUA de CLUJ a scris de mai multe ori, citând specialişti, că modernizarea centrului s-a făcut cu muncitori neexperimentaţi. Ca dovadă, şi un scurt dialog purtat pe strada Horea, luna trecută, între doi angajaţi ai firmei Diferit: "Ia polobocul şi bate piatra", i-a spus un muncitor altuia. "Ce să fac cu polobocul. Cine a mai văzut piatra cubică pusă cu poloboc?", a venit răspunsul. Indiferent cine a avut dreptate, e limpede că nu există o procedură. Iar acest lucru s-a văzut şi la gară. Fotografiile realizate de ZIUA de CLUJ arată clar că dalele sunt puse în toate direcţiile, lucru pe care îl resimt cel mai bine femeile care merg pe tocuri. În plus, multe dale sunt sparte sau crăpate.

L-am rugat pe cunoscutul urbanist Vasile Mitrea, cel care a proiectat în anii '60 cartierele Gheorgheni şi Grigorescu, să facă o vizită la gară. Mitrea (81 de ani) a inspectat lucrările în aceeaşi zi cu primarul Emil Boc şi ne-a făcut un rezumat al observaţiilor sale.

„Eu am văzut că plăcile de la pasaj sunt degradate. Sunt cârpite şi puse anapoda. Domnul primar, dacă ţine la calitate, va scrie în procesul verbal de recepţie „se va remedia sau înlocui". Dalele sunt la nivelul celor din centru. Este o rezolvare meşteşugărească şi ne putem lăsa convinşi că în etapa aceasta numai atât se putea face. Din punct de vedere al circulaţiei, zona satisface. Per total, este mult mai bine decât la Opera Maghiară, unde nu a existat o preocupare urbanistico-estetică", a spus Vasile Mitrea.

Recepţia lucrărilor nu a fost făcută încă, aşa că lucrurile se pot pune la punct. Din informaţiile noastre, s-au formulat deja o serie de obiecţii.

"Pentru trama stradală (Splaiul Independenţei, Opera Maghiară) s-a întrunit comisia de recepţie, urmând ca pe sfârşitul lunii să fie finalizată redactarea procesului verbal de recepţie a lucrărilor şi a anexelor acestuia. La fel pentru pasajul de la gară, unde există acelaşi termen", a spus Călin Cioban, de la departamentul mass-media al primăriei.

Lucrările de modernizare a tramei stradale din Cluj-Napoca, în lungime de 26,6 km, a costat circa 20 de milioane de euro, cea mai mare parte din sumă provenind din fonduri europene. Lucrările ar fi trebuit să se încheie în decembrie 2015. Pentru reabilitarea pasajelor subterane au fost alocată suma de un milion de euro, de la bugetul local.

Citeşte şi: Ţigănaş despre dalele din Piaţa Gării: „Sunt aceleaşi mâini din centru"

 

Comenteaza