Încă 12 autobuze electrice au ajuns la Cluj-Napoca

Încă 12 autobuze electrice au ajuns la Cluj-Napoca

Cluj-Napoca este primul oraş din România pe străzile căruia circulă autobuze electrice. Numărul mojloacelor de transport în comun "eco" va ajunge la 41 în 2019. 

"Din cele 30 de autobuze electrice achiziţionate din fonduri europene, 12 au ajuns deja la Cluj-Napoca, dintre care 4 au fost predate Companiei de Transport Public (CTP), iar alte 8 sunt în probe. Restul de 18 autobuze electrice vor ajunge la Cluj-Napoca până la finele lunii iunie 2019", a declarat primarul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Primele 11 autobuze electrice au fost puse în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca în 2018 şi au fost achiziţionate din fonduri elveţiene. Iniţiativa a adus municipalităţii premiul pentru eficiență energetică, la gala Energynomics Awards. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi. Autobuzele au o garanţie de 5 ani, costurile de mentenanţă şi piesele de schimb fiind asigurate de firma cȃştigătoare, compania Solaris Bus&Coach. Prețul unui autobuz electric este de aproximativ 500.000 euro. Autobuzele circulă pe liniile: 27, 28, 30 și 32. 

Cele 30 de autobuze electrice care vor fi introduse în circulaţie în 2019 sunt cumpărate prin fonduri de la Uniunea Europeană şi au prețuri curpinse între 600.000 și 1 milion de euro.  Pentru o funcţionare corespunzătoare a noilor autobuze eco, municipalitatea va suplimenta numărul staţiilor de încărcare pentru autobuzele electrice: va amplasa încă 36 de prize, în trei locaţii din oraş (Grigorecu, Mărăşti, Gheorgheni). Investiţia se ridică la 7,7 milioane de lei. 

Autobuze electrice cu încărcare din mers

Primăria clujeană doreşte să mai achiziţioneze şi 25 de autobuze electrice articulate, lungi de 18 metri, care dispun de tehnologie de ultimă oră. Investiţia depăşeşte 115 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în şedinţa forului local din noiembrie 2018. 

Noile autobuze electrice cu încărcare din mers pot circula pe un traseu care include parţial o linie de troleibuz şi parţial fără linie de troleibuz, poate fi încărcat la orice linie de troleibuz, în mers sau în staţionare, poate fi încărcat de la staţiile lente de încărcare a bateriilor care sunt amplasate în autobazele CTP, încărcarea bateriilor se poate face prin cuplare la orice linie de troleibuz atunci când situaţia o impune, poate înlocui oricând un troleibuz din flota de troleibuze, iar în cazul unei pene de curent pe linie, noul autobuz electric se poate deplasa până la capătul traseului sau chiar pe întreg traseul. 

50 de troleibuze şi 22 de tramvaie 

Clujul aduce troleibuze noi din Polonia. Societatea poloneză Solaris Bus & Coach a câștigat şi licitația pentru contractul-cadru de cel mult 50 de troleibuze, cu care urmează să fie dotată flota Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. Contractul este de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2.466.000 de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu tote dotările moderne

Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de Compania de Transport Public din Cluj privind livrarea a 22 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri .

60 de autobuze Mercedes pe străzile din Cluj-Napoca

Ultimele 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, din cele 60 achiziţionate de Compania de Transport Public (CTP), au intrat în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca la finele anului 2018. Autobuzele au 12 metri lungime, corespund tuturor normelor europene în domeniu, cu podea complet coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități, etc. Garanția este de 5 ani sau 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA, iar valoarea totală pentru cele 60 de autobuze este de 62.819.640 lei+TVA.

Schimbarea flotei de transport public spre una nepoluantă reprezintă o prioritate în municipiul Cluj-Napoca.

Comenteaza