Încep nervii... Pardon, lucrările la podul Traian

Încep nervii... Pardon, lucrările la podul Traian
Primăria Cluj-Napoca a anunţat când vor începe lucrările de refacere a podului Traian.

Municipalitatea a dat ordinul de începere a lucrărilor la podul Traian la 1 iulie, încercând să profite cât mai mult de perioada vacanţei de vară. Iată însă că vara se termină şi podul a rămas exact aşa cum era.

La toamnă, în lipsa acestei variante de traversare a Someşului, nu e greu de închipuit că traficul va deveni un calvar pentru clujeni. Viceprimarul Dan Tarcea a dezvăluit marţi, la REALITATEA FM Cluj, că muncitorii se vor apuca de lucru lunea viitoare, în 22 august. 

„A fost nevoie de avize de la Electrica, pentru că prin zonă trec două linii de înaltă tensiune, de 110 kw, care nu pot fi dezafectate în acelaşi timp. A fost nevoie de o expertiză suplimentară. Dar, gata, în 22 august vom da drumul lucrărilor. Firma Diferit e pregătită, are toate planurile pentru organizarea de şantier", a spus Tarcea.

„Am discutat despre cerinţele pe care le are constructorul privind zona de lucru şi organizarea de şantier, ca să vedem ce restricţii trebuie să impunem şi să concepem un plan al devierilor. În zona podului trebuie create rampe de acces pentru a se face pilonii de susţinere a podului.

Este nevoie să restricţionăm strada Iaşilor, o bandă de pe strada Traian, un segment din strada Dacia, vorbesc despre zona de trotuar şi de parcare, respectiv o parte din intersecţia cu strada I. P. Voiteşti", spunea, luna trecută, Mirela Mărincean, şefa Serviciului siguranţa circulaţiei rutiere din Primăria Cluj-Napoca.

Şi Compania de Transport Public (CTP) a trebuit să îşi regândească traseele, odată ce podul va fi închis. Săptămâna trecută, CTP a tras linii de troleibuz pe strada Paris. „Am şi făcut verificările, totul este în regulă, pe durata cât podul va fi închis linia de troleibuz 1 se va întoarce spre centru pe strada Paris", a explicat Liviu Neag, directorul companiei de transport.

Troleibuzele care mergeau spre gară îşi vor lăsa pasagerii într-o staţie nou-creată, la magazinul Central, de unde aceştia îşi vor putea continua drumul cu autobuze. La întoarcere, autobuzele vor veni pe podul Horea.

Licitaţia pentru construirea podului a fost câştigată de societatea Diferit, care a propus o ofertă financiară de 6,5 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Podul nou care se va realiza va avea patru benzi de circulație, fiecare de câte 3,5 m, două piste de biciclete, a câte 1,6 m, și două trotuare cu lăţimea variabilă, între 2,25 şi 3,5 m. Proiectul tehnic a fost realizat de societatea Expert Proiect 2002.

În faza obținerii avizelor și a autorizației de construire sunt și alte două poduri: Porțelanului și Fabricii. Proiectele pentru cele două poduri au fost finalizate și urmează să se lanseze licitația de execuție.

Comenteaza