Începe proiectul. Cum şi când se leagă centura Clujului de Autostrada Transilvania

Începe proiectul. Cum şi când se leagă centura Clujului de Autostrada Transilvania
Peste câteva zile va începe prima fază a unui proiect de infrastructură deosebit de important pentru Cluj dar şi pentru regiune, este vorba de legarea centurii Clujului, Vâlcele-Apahida, prin DN1, dintre Turda şi Cluj, cu Autostrada Transilvania (A3).

Firma Maxi Design Construct Bucureşti este câştigătoarea licitaţiei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru viitoarea şosea de legătură a DN1 Cluj-Turda cu Autostrada Transilvania.

„Avem banii în buget pentru studiul de fezabilitate, ordinul de începere a lucrărilor la studiu va fi dat săptămâna viitoare, prin 10-12 februarie, iar termenul de finalizare a acestei lucrări este de maxim patru luni de zile", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Narcis Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Directorul CNADNR a oferit şi detalii despre cum va arăta viitoarea şosea de legătură dintre Autostrada Transilvania, DN1 şi de aici centura de ocolire a Clujului, Vâlcele-Apahida.

„Ceea ce este clar în acest moment este că drumul se va lega de Autostrada Transilvania la kilometrul 21, unde există un pod iar noi vom face doar bretelele de urcare şi coborâre. Variantele de legătură cu Drumul Naţional 1 Turda-Cluj sunt două, pe la Mărtineşti sau pe la Tureni, în funcţie de ce va rezulta din studiul de fezabilitate, vom alege una dintre ele. Drumul va avea 5,3 km", spune directorul CNADNR.

Neaga mai afirmă că exproprierile pentru acest obiectiv se vor face pe lăţimea de 70 de metri, specifică unei autostrăzi, chiar dacă la început şoseaua va avea statutul de drum naţional, cu una sau cu două benzi pe sens. În a doua fază, dacă traficul va impune acest lucru şi vor fi bani, drumul va putea fi extins pe lăţime.

Construirea drumului ar urma să coste în jur de 6 milioane de euro. Aceasta înseamnă că va depăşi 5 milioane de euro şi se va impune pentru construcţie realizarea unei licitaţii deschise internaţionale, care are termen de adjudecare între 40 şi 50 de zile.

După realizarea studiului de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici ai proiectului urmează să fie aprobaţi prin hotărâre de guvern.

Dorinţa celor de la CNADNR şi de la Ministerul Transporturilor, condus de clujeanul Ioan Rus, este ca, după finalizarea acestor două etape, să primească la rectificarea bugetară din iulie 2015 bani şi pentru proiectarea şi construcţia propriu-zisă.

Astfel, potrivit directorului CNADNR, contractul cu executantul ar putea fi semnat în lunile august-septembrie, iar lucrările ar putea începe în septembrie-octombrie.

Avantajele pentru traficul din zonă odată cu construcţia acestei şosele sunt foarte mari. În primul rând traficul greu de pe DN1 care intră acum prin Turda ar evita municipiul. Apoi ar fi legătura foarte uşoară a A3, de pe DN1, cu centura Vâlcele-Apahida, şi cu Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.

Iar dacă se va termina şi porțiunea din Autostrada Transilvania dintre Gilău şi Nădăşel, se va putea elimina Cluj-Napoca traficul greu de tranzit de pe ruta Zalău, care acum întră pe Bulevardul Muncii.

 

 

Comenteaza