Luni se deschid ofertele. Cum se leagă centura Clujului de Autostrada Transilvania

Luni se deschid ofertele. Cum se leagă centura Clujului de Autostrada Transilvania
Lungimea drumului va fi de 5,6 kilometri. Deja au fost alocaţi primii bani pentru proiect.

 

„Anunţul de licitaţie pentru studiul de fezabilitate a fost pus pe sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), iar în data de 15 decembrie se vor deschide ofertele. Vom avea o perioadă de câteva zile de analiză a lor, apoi vom anunţa câştigătorul.

Cu perioada de contestaţie cu tot, până să ştim câştigătorul final nu ar trebui să treacă mai mult de 20-25 de zile, tinând cont de faptul că sunt şi sărbătorile de iarnă", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).

Acesta a mai afirmat că Guvernul a alocat deja 111.000 de euro pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru breteaua care va face legătura dintre centura Clujului şi Autostrada Transilvania, pe la Mărtineşti.

Potrivit directorului DRDP Cluj, studiul de fezabilitate ar trebui să dureze circa trei luni, iar după aceea se va trece la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia propriu-zisă a drumului.

Traseul începe la kilometrul 21 al autostrăzii. De pe centura de est, Vâlcele-Apahida, se va intra pe Drumul European nr. E60 Cluj-Turda, iar de la Mărtineşti ar urma să înceapă acest drum, în lungime de 5,6 km, care se va lega cu Autostrada Transilvania la kilometrul 21. Acolo există un pod şi ar mai trebui construite doar bretelele de urcare şi coborâre.

Costurile bretelei Mărtineşti-Autostrada Transilvania sunt de 6 milioane de euro. După realizarea studiului de fezabilitate se va stabili dacă drumul va avea o bandă pe sens sau două.

Această bretea ar rezolva o mare problemă de trafic în zonă, în acest moment pe centura Clujului avem zilnic 12.000 de maşini, care acum sunt nevoite să intre prin Turda", declara, în august, prefectul judeţului, Gheorghe Vuşcan.

Tot atunci autorităţile judeţene apreciau că anul viitor ar putea începe lucrările şi că acest obiectiv ar avea avantaje în procesul de execuţie, în condiţiile în care o mare parte din terenul pe care se va construi, peste 80% este păşune şi se află în proprietatea comunei Tureni şi doar pentru restul pământului vor trebui făcute exproprieri individuale.

Ideea centurii Turzii a apărut încă din 2012. Discuţii despre această bretea care să lege centura Vâlcele-Apahida de Autostrada Transilvania au mai avut loc şi pe vremea când Dan Şova conducea Ministerul Marilor Proiecte de Infrastructură, dar până acum nu s-au găsit resursele financiare pentru demararea proiectului.

 

 

Comenteaza