Metoda de identificare a problemelor la Cluj: urmaţi mistreţii!

Metoda de identificare a problemelor la Cluj: urmaţi mistreţii!
Consilierii locali au făcut exerciţiul şi au descoperit carenţele programului de modernizare a străzilor pus la punct de administraţia locală clujeană.

„Au confundat străzile din Cluj cu potecile din Munţii Apuseni", a ţinut să comenteze consilierul local PSD Irimie Popa cazul mistreţilor care circulau, la începutut de noiembrie, pe străzile din cartierul Mănăştur. „Problema e cu recepţia străzilor, acolo trebuie să lucreze primăria, ca să nu fim confundaţi în continuare", adaugă acesta.

Zis şi urmează să fie făcut. La întâlnirea USL cu presa de marţea trecută, consilierii locali au identificat problema oraşului legată de gropile şi de valurile de pe străzi. Mistreţii decoperiţi în noiembrie circulând pe strada Plopilor din Mănăştur şi evacuaţi în sălbăticie de o echipă coordonată de primarul Emil Boc şi de prefectul Gheorghe Vuşcan au fost artizanii descoperirii. „Vă spun eu care a fost explicaţia. Au confundat străzile din Cluj cu potecile din Munţii Apuseni. De aia pentru că noi avem o problemă. La recepţii, de acolo porneşte totul", a subliniat Popa.

Lucrurile au deveni mult mai clare la şedinţa Consiliului Local de joi. Acelaşi consilier a venit cu o soluţie pentru rezolvarea gropilor, valurilor şi străzilor neasfaltate din oraş: crearea unui fond, unde asociaţii primăriei în diverse proiecte să verse bani din care să se asfalteze străzi. În opinia lui Popa, Startul ar fi trebuie să se dea cu investitorii din spatele proiectului de reabilitare a băilor Someşeni (omul de afaceri Valentin Nica şi decanul baroului Cluj, Ioana Stanca Gidro). „În loc de tichete ar trebuie să ne dea 10.000 de euro pe an şi să asfaltăm. Ştiu eu, 1.200 m de drum. Avem 300 de străzi care nu sunt preluate la primărie. Din acest fond, pentru că noi facem strada pentru proiectul lor, s-ar face altă arteră din oraş", a găsit soluţia consilierul PSD.

Propunerea sa s-a pierdut, însă, în discuţiile aprinse pe alte proiecte incluse pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de joi a forului deliberativ local. O propunere similară venea, acum câţiva ani, de la actualul prefect de Cluj, Gheroghe Vuşcan, pe atunci consilier local din partea PSD, care propunea ca milionarii Clujului sau firmele abonate la banul public al primăriei să adopte faţade din centrul oraşului a căror reabilitare să o suporte pe cheltuială proprie.

Modul în care primăria alege să toarne „asfaltul", dar şi cum alcătuieşte bugetul operaţiunii se află printre preocupările PSD care, aproape la fiecare şedinţă, cere oficialilor primăriei să îmbunătăţească programul. În octombrie, consiliului Ovidiu Chifor a atras atenţia că primăria nu alocă suficiente fonduri pentru străzile din Mănăştur, având în vedere că ocupă o arie de 35% din suprafaţa oraşului şi are circa 100.000 de locuitori. Aceasta în momentul în care edilul le cerea consilierilor locali să aprobe direcţionarea banilor din linia de credit de 300 de milioane de lei contractată de administraţia locală.

„Au fost alocate fonduri de aproximativ 8-9% pentru străzile din acest cartier. Ştiu, domnule primar, că dumneavoastră ne-aţi trimis să ne mutăm în cartierul Mănăştur, dacă nu ne convine în centrul oraşului. Se vede că, într-adevăr, nu alocaţi sume suficiente pentru cartierul Mănăştur. Poate aveţi ceva cu acest cartier, nu ştiu, pun şi eu o întrebare", a pledat Chifor. Consilierii au fost liniştiţi de edil, prin vocea directorului tehnic al primăriei, Virgil Poruţiu: nu cu date, cifre şi procente ci pe încredere - toate străzile care nu sunt pe listă la finanţarea din credit au fost reabilitate din fonduri ale bugetului local. „Cea mai importantă arteră din cartierul Mănăştur nu este inclusă; vorbesc de strada Mehedinţi", a menţionat consilierul PSD.

Deocamdată, intervenţiile PSD nu au stîrnit nicio reacţie a edilului de Cluj, Emil Boc, care nu a precizat dacă primăria va lua măsuri în programul de asfaltare al municipalităţii sau în cele ale companiilor de utilităţi care intervin pe domeniul public - pe partea de recepţie a lucrărilor sau legat de procentele de asfalt dedicate fiecărui cartier.

 

Comenteaza