Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD

Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD
Ne apropiem de final. Primii kilometri de autostradă ce vor fi terminați sub guvernarea PSD

Când vor fi deschise loturile 3 și 4 de pe autostrada A10 Sebeș - Turda. 

Cei 30 km de pe Loturile 3 și 4 ai autostrăzii A10 Sebeș - Turda ar putea fi deschiși traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul italian al Lotului 3 a demarat în aceste zile o operațiune de frezare a asfaltului și de reasfaltare pe câțiva kilometri, după jumătate de an de contre cu Compania de Drumuri care semnalase probleme cu planeitatea și compoziția asfatului.

„În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi”, au declarat, pentru HotNews.ro, reprezentanții Companiei de Autostrăzi. Odată inaugurați, cei 30 km dintre Aiud și Turda vor fi primii terminați sub guvernarea PSD după mai bine de un an și jumătate de mandat. 

De câteva zile constructorul italian Tirrena Scavi s-a apucat să frezeze asfaltul pe mai bine de doi kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, urmând a reasfalta bucățile în zilele ce urmează. 

Lucrările de reperație vin după ce timp de jumătate de an constructorul s-a contrat cu CNAIR care susținea că sunt probleme cu planeitatea și rugozitatea asfaltului. Constructorul susținea că nu există probleme și că autostrada era gata de recepție încă din ianuarie, în timp ce autoritățile de la drumuri susțineau că sunt deficiențe de execuție care împiedică recepția lucrării. 

Compania de Drumuri: „Sperăm ca până la finalul lunii iulie să facem recepția, dar nu depinde de noi”

„Constructorul frezează acum zonele care sunt cu probleme de rugozitate și planeitate. În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi”, a declarat pentru HotNews.ro purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, Alin Șerbănescu. 

„În noiembrie anul trecut am sesizat cosntructorul că sunt unele probleme de planeitate și de rugozitate a asfaltului. În ianuarie ne-au notificat că au terminat lucrările, la fața locului am constatat că s-au menținut problemele semnalate. Constructorul a contestat problemele semnalate. A fost CESTRIN care a măsurat și a descoperit aceleași probleme. Au frezat apoi un kilometru, dar nu a fost de-ajuns.

Acum mai recent s-au făcut din nou verificări, DRDP Iași a coordonat acest control la care au participat și reprezentanți ai constructorului. Acum suntem în faza de remediere a acestor probleme de planeitate și rugozitate”, a spus reprezentantul CNAIR.

„Pentru fiecare lot va fi făcută recepția în funcție de cum termină fiecare constructor. Noi dorim să le deschidem pe amândouă odată. Pe Lotul 4 au avut niște probleme cu niște taluze care au căzut în luna martie. Mai mult, nu finalizaseră nici montarea parapetelor. Acum așteptăm notificarea din partea constructorului ca să putem face recepția”, a mai spus Șerbănescu.

Primii kilometri de autostradă finalizați sub guvernarea PSD din ultimele 19 luni.

Odată deschiși circulației, cei 30 km de autostradă dintre Aiud și Turda vor fi practic primii terminați sub guvernarea PSD care a preluat mandatul de peste un an și jumătate, după alegerile din decembrie 2016. După preluarea puterii la început de 2017, guvernarea PSD a mai deschis traficului 15 km de pe Lotul 2 al A1 Lugoj - Deva, dar acea porțiunea era gata încă de la final de 2016, de pe vremea cabinetului Cioloș.

Lucrările la întreaga autostradă A10 Sebeș - Turda au început în urmă cu mai bine de patru ani, în 2014, într-un moment în care tot PSD era la guvernare. Șantierele s-au blocat în 2015 când s-a aflat că pe 66 din cei 70 km nu exista autorizație de construire, deși constructorii făcuseră deja mai bine de un sfert din lucrări. Autorizațiile au fost emise un an mai târziu și lucrările au fost deblocate, dar alte probleme birocratice au ținut șantierele pe loc. 

Comenteaza