Noi linii de autobuz în Cluj, din septembrie / Se dorește și extinderea liniilor de troleu

Noi linii de autobuz în Cluj, din septembrie / Se dorește și extinderea liniilor de troleu

Cluj-Napoca va avea noi linii de transport în comun începând cu toamna lui 2019. De asemenea, municipalitatea ia în considerare extinderea liniilor de troleibuz din oraș. 

"Până la sfârșitul lunii august vom finaliza noi linii de transport public în oraș. Vorbim în primul rând despre conectivitatea între marile cartiere ale orașului, apoi între noile zone construite. Acum facem analiza, un prim draft mi-a fost prezentat de către Compania de Transport Publice (CTP), ca de la 1 septembrie 2019 să avem aceste linii noi.

Sunt prevăzute o linie directă între cartierele Gheorgheni și Grigorescu, introducerea de linii în Sopor, zonă în care s-a construit foarte mult și unde nu există transport public. Nu distrugem din calitatea actuală, adică nu luăm un autobuz de pe linia X ca să-l mutăm în alt loc. Dacă tot avem autobuze noi, acestea trebuie gândite, modelate, astfel încât să creștem atractivitatea transportului public în oraș", a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local. 

Municipalitatea clujeană are în vedere și extinderea liniilor de troleibuz. "Pentru că vom avea foarte multe troleibuze noi în oraș, am cerut CTP să ne prezinte extinderea liniei de trolee; e tot transport electric, eficient și nepoluant. Dacă tot avem la dispoziție bani pentru acest lucru, să și facem ceva". 

41 de autobuze electrice

Amintim că, în 2018 au fost puse în circulație 11 autobuze electrice, municipiul Cluj-Napoca fiind primul din România cu transport public "verde", iar în 3 aprilie 2019 numărul acestora a fost suplimentat cu 11. Până la sfârșitul verii vor fi introduse în circulație și restul de autobuze electrice din calupul de 30 achiziţionate din fonduri europene.

"Avem încă opt autobuze noi electrice sosite în oraș și sunt în etapa de recepție, după care se face hotărâre de consiliu local pentru ca ele să fie date la CTP. În vara aceasta vor intra toate în circulație pe străzile Clujului', a spus Boc. 

VEZI ȘI După autobuze electrice, Clujul va avea autobuze cu hidrogen / Se încarcă în 7 minute

Cele 30 de autobuze electrice care vor fi introduse în circulaţie în 2019 sunt cumpărate prin fonduri de la Uniunea Europeană, iar prețul pe unitate este de 2,3 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Ele vin Polonia, compania Solaris Bus & Coach fiind câștigătoare a licitației. 

Autobuze electrice cu încărcare din mers

Primăria doreşte să mai achiziţioneze şi 25 de autobuze electrice articulate, lungi de 18 m, care dispun de tehnologie de ultimă oră. Investiţia depăşeşte 115 milioane de lei, din care 80% se asigură de către Autoritatea Fondului de Mediu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în şedinţa forului local din noiembrie 2018. 

50 de troleibuze şi 22 de tramvaie

Clujul aduce troleibuze noi din Polonia. Solaris Bus & Coach a câștigat şi licitația pentru contractul-cadru de cel mult 50 de troleibuze, cu care urmează să fie dotată flota CTP Cluj-Napoca. Contractul este de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2,46 milioane de lei, fără TVA. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu tote dotările moderne

Astra Arad a fost declarată drept câştigătoare a licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de CTP privind livrarea a 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului se ridică la 40 de milioane de euro. Preţul unui tramvai este de 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri.

60 de autobuze Mercedes pe străzile din Cluj-Napoca

Ultimele 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, din cele 60 achiziţionate de CTP, au intrat în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca la finele anului 2018. Autobuzele au 12 m lungime, corespund tuturor normelor europene în domeniu, cu podea complet coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități.

Garanția este de cinci ani sau de 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc. + TVA, iar valoarea totală pentru cele 60 de autobuze este de 62.819.640 lei + TVA.

Și depoul de tramvaie ar urma să fie modernizat. Investiţia este estimată la 101 milioane de lei (21,3 milioane de euro), bani pe care municipalitatea speră să îi obţină de la Uniunea Europeană. 

Întreaga flotă de transport public a municipiului Cluj-Napoca ar urma să fie nepoluantă până în anul 2025. 

Comenteaza