O comunitate de pe internet critică gestionarea autostrăzii Transilvania. Scrisoare deschisă adresată lui Ioan Rus

O comunitate de pe internet critică gestionarea autostrăzii Transilvania. Scrisoare deschisă adresată lui Ioan Rus
Membrii unei comunităţi reunite sub site-ul „peundemerg.ro", un forum pe care se regăsesc ştiri, proiecte şi viziuni despre infrastructura rutieră, aeriană şi navală a României, i-au adresat miercuri o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, clujeanul Ioan Rus. Comunitatea se referă în această scrisoare şi la unele tronsoane ale autostrăzii Transilvania.

Forumiştii care activează pe internet din 2011 îi cer lui Ioan Rus, odată cu revenirea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în subordinea Ministerului Transporturilor, mai multă transparență, competență, realism și buna cheltuire a banului public în cadrul acestei companii.

La capitolul „Competenţă", din scrisoare, comunitatea „peundemerg.ro" reproşează companiei „ritmul lent de derulare a procedurilor de achiziţie publică din ultimii ani, care a avut un impact negativ asupra absorbţiei de fonduri europene".

Aceştia dau şi câteva exemple concrete. Referitor la autostrada Transilvania, forumiştii afirmă că este şi cazul licitaţiilor pentru loturile transilvănene ale A3, unde ofertele au fost deschise în luna septembrie.

„Pentru lotul Suplacu de Barcău-Borş au fost depuse numai 3 oferte, astfel că nu se înţelege întârzierea de patru luni (până în prezent), pentru desemnarea câştigătorilor. În cazul loturilor de pe Câmpia Turzii-Târgu Mureş ar fi existat posibilitatea reală a unei absorbţii integrale pe POS-T 2007-2013, având în vedere timpul de execuţie de 12 luni, cu condiţia semnării urgente a contractelor, din păcate, în momentul de faţă această oportunitate pare pierdută", afirmă forumiştii „peundemerg.ro", în scrisoarea adresată lui Ioan Rus.

La capitolul „Buna cheltuire a banului public", petiţionarii reclamă şi preţul mare al proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov, de 1,1-1,2 miliarde de euro, „dacă s-ar aplica o procedură competitivă, prin licitaţie deschisă, pe loturi, în sistem FIDIC galben/roşu". Specialiştii din cadrul comunităţii fac o altă propunere pentru această mult discutată şi controversată autostradă.

„Propunerea noastră este finanţarea printr-un mix de fonduri europene ( Comarnic-Braşov face parte din TEN-T Comprehensive şi este eligibil pentru finanţare prin FEDR), împrumuturi BEI/BIRD ( în special având în vedere disponibilizarea împrumuturilor anterior contractate pentru autostrăzile Constanţa-Cernavodă, Arad-Timişoara şi VO Constanţa prin înlocuirea cu fonduri de coeziune) şi contribuţie de la bugetul de stat", afirmă forumiştii „peundemerg.ro".

Biroul de presă al Ministerului Transporturilor a comunicat că va da un răspuns la această scrisoare trimisă pe adresa ministrului clujean al Transporturilor, Ioan Rus.

 

 

Comenteaza