Parcarea prin SMS la Cluj ajunge pe mâna timişorenilor

Parcarea prin SMS la Cluj ajunge pe mâna timişorenilor
Piconet Timişoara va livra primăriei sistemul informatic de gestionare a serviciului de plata a parcărilor prin intermediul unui mesaj text de pe telefonul mobil. Pentru peste 18.000 de lei, firma va implementa şi sistemul în Cluj-Napoca, în baza unui contract pe un an de zile.

Liberalii clujeni acuză interese din partea conducerii Serviciului de Parcări ca sistemul de plata prin SMS să nu fie introdus în oraş, aşa cum s-a întâmplat şi în 2011, când primăria a anulat licitaţia. Aceasta deoarece, spun liberalii, tehnologia cerută prin caietul de sarcini al achiziţiei atribuite de primarie către Piconet are şanse mari să nu funcţioneze. 

Administraţia locală clujeană a scos la mezat în luna octombrie, în sistemul transparent impus de primarul Emil Boc pentru achiziţiile directe, cumpărarea şi impletentarea unui sistem informatic de gestionare a serviciului de plată a parcărilor prin intermediul unui mesaj text trimis de pe telefonul mobil. Potrivit datelor de pe site-ul primăriei, Serviciul de Parcări a primit două oferte de la Piconet şi de la Telcor Communications, în 15 octombrie, data limită pentru depunerea ofertelor. Conform administraţiei locale, contractul a fost deja atribuit către Piconet pentru peste 18.600 de lei, fără TVA, reprezentând valoarea produselor şi licenţelor dar şi mentenanţa pe un an de zile. Potrivit modelului de contract, primăria încasează prin Serviciul Parcări 2 lei pe oră pentru locurile de parcare din zona I a oraşului şi câte un leu pe oră pentru cele din zona II de parcare a oraşului. La acestea se adaugă comisioanele negociete de firmă, plus TVA. Piconet deţine deja cvasi-monopol în Transilvania şi Banat pe sistemul prin SMS şi are contracte cu municipalităţile din Oradea, Timişoara, Arad, Târgu Mureş, Bistriţa, Braşov, etc. De exemplu, la Oradea, tariful de parcare cu plata prin SMS este de 0,5 euro cu TVA pe o oră. La Braşov, tariful este de 0,4 euro cu TVA. Conducerea Serciciul de Parcări al primăriei nu a putut fi contactată, ieri, pentru a preciza de când va fi funcţional noul sistem în oraş, dar şi care va fi tariful de parcare prin SMS.

Primăria clujeană a promis încă de acum şapte ani că va introduce acest sistem la Cluj-Napoca. Acum doi ani a organizat chiar o licitaţie pe care ulterior a anulat-o. Unul dintre motivele pentru care la Cluj-Napoca nu s-a introdus sistemul de plată a parcării prin SMS se leagă de faptul că şoferii ar scăpa de amenzile de parcare. În plus, la Cluj-Napoca există în zona centrală 3.500 de locuri de parcare, motiv pentru care sistemul de sancţionare a şoferilor neregulamentari s-ar da peste cap şi nu s-ar mai şti dacă se plăteşte sau nu parcarea. „În toate oraşele din ţară unde funcţionează sistemul de plată a parcării printr-un mesaj de pe telefonul mobil este gestionat de aceeasi societate. Aceasta înseamnă că ar trebui să nu facem licitaţie, ci achiziţie directă, iar valoarea contractului să fie sub 15.000 de euro. Nu ar fi în avantajul acestora. În plus, clujenii plătesc 2 lei pe oră pe parcare în centrul oraşului. Cu sistemul prin SMS ar urma să plătească mai mult, ceea ce înseamnă că s-ar încălca hotărârea de consiliu local în vigoare", explica anul acesta pentru ZIUA de CLUJ, Florin Bugnar, şeful serviciului de parcări al primăriei.

Regulamentul de parcare din oraş a fost deja modificat în 2011, în aşa fel încât şi la Cluj este acceptat sistemul de plată a parcărilor prin SMS. În prezent, în municipiu taxa de parcare se poate achita prin tichete de parcare răzuibile, plata la parcometre, tichete eliberate de casele automate de plată, abonamente sau cip-carduri.

Liberalii clujeni au acuzat, ieri, că administraţia locală are în plan să nu implementeze sistemul, aşa cum s-a întâmplat şi în 2011. Aceasta pentru că, prin caietul de sarcini, au cerut o tehnologie pe care, după expirarea contractului cu cei de la Piconet nu vor putea să o gestioneze eficient. "Sistemul va exista, dar nu va funcţiona. E şi interesul celor de la primărie. Şeful de la parcări a avut interes direct şi în 2011 să saboteze implementarea sistemului. De aceea am cerut public primarului Emil Boc să se asigure că sistemul va fi operaţional de această dată", a declarat preşedintele TNL Cluj, Ioan Bîldea.

 

Comenteaza