Piste de biciclete în cartierul Între Lacuri

Piste de biciclete în cartierul Între Lacuri

Doi clujeni propun municipalității amenajarea de piste de biciclete în zona Între Lacuri și oferă modalități de sistematizare a traficului rutier și velo. Pistele vor interconecta parcurile, școlile, grădinițele și zonele comerciale din cartier.

"Cartierul Între Lacuri dispune în acest moment de o rețea de piste pentru biciclete în lungime de aproximativ 1.500 m (marcate cu verde deschis), pe străzile Oltului și Mureșului. Ele nu sunt conectate nici între ele, nici cu restul pistelor de biciclete din Cluj-Napoca.

Prin prezentul document propunem extinderea acestei rețele de piste pentru biciclete cu unele noi (marcate în imagine cu verde închis) și interconectarea segmentelor, realizând astfel o rețea de piste pentru biciclete cu o lungime totală de peste 6.000 m", se arată în documentul citat.

Reconfigurarea regimului de circulație

1. Tot traficul din cartier de pe direcția est-vest se concentrează în punctul de ambuteiaj de la podul din Mărăști. Nu există altă posibilitate de a părăsi cartierul pe direcția Gheorgheni - Bună Ziua - Zorilor decât prin același punct ca și cei care se deplasează pe direcția centru - Iris, adică pe la podul Mărăsti, punând și mai mare presiune pe acest tronson.

2. Datorită traficului generat de vizitele la Iulius Mall, intersecția dintre străzile Între Lacuri, Sarmizegetusa și Dunării a devenit un punct critic, cu risc crescut de accidente. Acest fapt reiese și din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă din 2015, în care această intersecție apare cu un nivel de trafic de 85% în anul 2015, estimările de trafic pentru 2030 fiind mai mari de 100%.

3. Construcțiile noi din zonă, fără a avea suficiente locuri de parcare prevăzute pe proprietate sau proprietari care nu au avut posibilitatea de a achiziționa un loc de parcare generează blocarea trotuarelor cu mașini pe toată lungimea străzilor Între Lacuri sau Sarmisegetuza. Acest lucru îngreunează traficul auto, iar de multe ori pietonii sunt nevoiți să se deplaseze pe partea carosabilă.

Măsuri propuse pentru optimizare trafic și realizarea pistelor pentru biciclete:

Schimbarea regimului de circulație pe anumite străzi din cartierul Între Lacuri astfel:
a) Strada Între Lacuri se transformă în arteră cu sens unic, pe toată lungimea cu direcție de deplasare Nord-Sud (str. Teodor Mihali - Iulius Mall). Crearea unei piste de biciclete pe partea stângă a străzii permite conectarea cu pistele de pe strada Mureșului, Oltului și Galați, iar pe partea dreaptă se creează locuri de parcare. De asemenea, se amenajează zone de calmare a traficului.

b) Strada Sarmizegetusa se transformă în arteră cu sens unic cu direcție de deplasare Est-Vest (străzile Între Lacuri - Teodor Mihali), cu crearea de locuri de parcare pe partea stângă, până în dreptul numărului 18. Din dreptul acestui număr strada se transformă dintr-o bandă pe sens, în două benzi pe sens pentru a facilita încadrarea la stop și fluidizarea traficului astfel:

- banda din dreapta permite virajul la dreapta pe str. Teodor Mihali sau înainte pe str. A. Vaida Voevod (prin dreapta Școlii Elf). Accesul pe str. Vaida Voevod permite decongestionarea traficului de la podul Mărăști pentru cei care doresc deplasarea pe străzile Venus, Bistriței, General T. Moșoiu, cu ieșire în Piața Cipariu.

- banda din stânga, permite virajul la stânga pentru cei care fac deplasarea către Gheorgheni, Bună Ziua, Borhanci.

c) Strada Galați se transformă în arteră cu sens unic, cu deplasare pe direcția Est-Vest (intrare dinspre străzile Tulcea și Dunării).

d) Strada Jiului se transformă în arteră cu sens unic, de la nr. 13 până la intersecția cu str. Meșterul Manole, cu deplasare pe direcția Est-Vest. În acest mod se pot realiza pistă de biciclete și parcări laterale.

e) Strada Dunării, tronsonul cuprins între Strada Harghita și Meșterul Manole se transformă în una cu sens unic, cu direcția Vest-Est. În acest mod se pot realiza pistă de biciclete și parcări laterale.

f) Strada Meșterul Manole, tronsonul cuprins între str. Dunării și str. Jiului, se transformă în sens unic, cu deplasare Sud-Nord.

g) Strada Slatina, având în vedere că este una secundară cu trafic redus, care colectează doar riveranii, iar profilul său nu permite o pistă pentru biciclete dedicată, se propune să fie una partajată, marcată ca atare, cu porțiuni de calmare a traficului și reglementare a vitezei de deplasare.

Mai multe DETALII AICI!

Comenteaza