Primăria cere ajutorul instanţei ca să cheltuiască banii europeni

Primăria cere ajutorul instanţei ca să cheltuiască banii europeni
Municipalitatea clujeană ţine să modernizeze sistemul de transport public din oraş cu Ramb şi CS Vision Braşov, asociere declarată câştigătoare de către comisia de licitaţie.

 

Braşovenii au atacat decizia prin care Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a obligat primăria să reia licitaţia de la faza de evaluare a tuturor ofertelor. Cauza se va judeca astăzi de către instanţele clujene, potrivit edilului Emil Boc, după ce primăria a cerut preschimbarea termenului.

Trei ofertanţi de la licitaţia pentru introducerea sistemului de ticketing în Cluj-Napoca, doi constructori importanţi din Transilvania dar şi firma fostului acţionar al clubului Dinamo, Nicolae Badea, au reuşit să întoarcă rezultatul procedurii de licitaţie pentru introducerea sistemului de ticketing în sistemul public de transport în comun din oraş şi anume adjudecarea contractului de către Ramb cu CS Vison din Braşov.

La licitaţia lansată anul trecut a contractului, intitulat generic "Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj- etapa I", scos la licitaţie de către primărie, au participat patru ofertanţi: Radcom, Ramb cu CS Vision, UTI Grup cu ACI Cluj şi SCC Napoca cu Printec Grup. În urma evaluării documentelor de calificare şi a propunerilor tehnice au rămas în cursă doar ofertele Ramb cu CS Vision şi UTI Grup cu ACI. Primele au avut o ofertă de 21 de milioane de lei, iar ceilalţi au propus 22,5 milioane de lei. Contractul, având drept criteriu de adjudecare preţul cel mai scăzut, a fost obţinut de Ramb şi CS Vision. Primarul a anunţat acest rezultat la începutul lunii martie. Societăţile perdante au formulat câte o contestaţie privind decizia comisiei de licitaţie de a atribui contractul către asocierea de firme din Braşov. Printr-o decizie din 12 aprilie, CNSC a dispus anularea raportului procedurii de licitaţie a primăriei clujene nr. 79.916 din 6 martie şi actele subsecvente acesteia şi a obligat Primăria Cluj-Napoca să reia procedura de la faza de evaluare a ofertelor, cu luarea în calcul şi a celor descalificate.

Ramb şi CS Vision au atacat în instanţă decizia CNSC. Primarul Emil Boc a declarat ieri că municipalitatea este parte a acestui proces şi că, la rândul său, instituţia a cerut preschimbarea termenului, în aşa fel încât să se câştige timp, având în vedere că licitaţia în cauză a fost organizată în cadrul unei proiect cu finanţare europeană.
"Este mai bine că este în instanţă şi că va fi o decizie a acesteia", a afirmat Boc. Edilul a declarat că, în cazul în care comisia de licitaţie ar fi trecut la reevaluarea ofertelor, atunci s-au fi pierdut timpi importanţi deoarece
s-ar mai fi putut forma noi contestaţii. Potrivit edilul, instanţa a fixat primul termen în 16 mai. Ramb este specializată în construcţii şi a reabilitat Bastionul Postăvarilor din Braşov şi mai multe cetăţi, potrivit primăriei. Presa braşoveană a relat că Ramb Sistem este o societate "de casă" a Consiliului Judeţean Braşov (controlat de USL) cu care a derulat contracte de 50 de milioane de euro în ultimii ani. Societatea a fost nominalizată într-un raport al Curţii de Conturi că a încasat nejustificat bani de la bugetul CJ Braşov, conform aceloraşi surse.

Ce presupune modernizarea sistemului de transport în comun

Introducerea sistemului de ticketing (montarea unui sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie) în municipiu se va face în cadrul unui proiect cu finanţare europeană de 7,3 milioane de euro, dintre care 6,6 milioane bani europeni, nerambursabili. Proiectul presupune în principal modernizarea a 87 de staţii de transport public de călători existente în municipiu, amplasarea în zonele cu un flux important de călători a 61 de automate pentru eliberarea legitimaţiilor de călătorie non-stop şi a şapte centre de vânzare a legitimaţiilor de călătorie, 136 de validatoare ale legitimaţiilor de călătorie în staţii şi 327 în mijloacele de transport. Proiectul va fi implementat în doi ani de la data semnării contractului de finanţare şi a demarării licitaţiilor. În locul biletelor cu două călătorii vor apărea cele electronice, pentru o oră, cu care orice călător va putea circula pe orice linie. Dacă va depăşi ora în cauză, va fi considerat fraudulos. Vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu portofelul electronic. Cardul se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

 

Comenteaza