Primăria se sfătuieşte cu clujenii privind introducerea benzilor dedicate transportului în comun

Primăria se sfătuieşte cu clujenii privind introducerea benzilor dedicate transportului în comun
Clujenii sunt invitaţi la dezbaterea publică privind crearea benzii dedicate pentru transportul în comun, pe Bulevardul 21 Decembrie 1918 și strada Memorandumului, axa Est-Vest, între intersecțiile cu strazile Petofi Sandor și Emil Isac. Luni, 31 iulie 2017, ora 16.00, în Sala de Sticla a Primariei municipiului Cluj-Napoca.

La începutul anului, ZIUA de CLUJ scria că Primăria Cluj-Napoca a comandat o simulare de trafic, pentru a introduce benzi dedicate mijloacelor de transport în comun, iar concluziile erau surprinzătoare.

Viceprimarul Dan Tarcea a anunţat, la Realitatea FM Cluj, că ideea benzilor reversibile pe strada Moţilor, lansată în spaţiul public în urmă cu mai bine de un an şi apoi abandonată, a revenit în actualitate. Totul pleacă de la dorinţa primăriei de a implementa benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun.

Pe Moţilor sunt patru benzi de circulaţie rutieră, iar dacă autobuzele şi troleibuzele ocupă câte una pe sens, mai rămân doar două pentru automobile. Municipalitatea a solicitat specialiştilor să facă o simulare de trafic, iar rezultatele au fost comunicate.

"Una dintre soluţii este instituirea de sens unic pe Moţilor, iar cea de-a doua, crearea unor benzi reversibile, cu semafoare, în sensul că dimineaţă să fie trafic dinspre Floreşti spre centru pe trei benzi, una pentru mijloace de transport în comun şi două pentru maşini, iar seara să fie invers, dinspre centru spre Floreşti, la fel, una pentru mijloace de transport în comun şi două pentru maşini. Am avut o primă discuţie, apoi am cerut simulări pe o altă variantă. Sincer, ca o părere personală, cred că soluţia cu benzile reversibile ar crea cel mai mic disconfort şi ar fi cea mai eficientă", a spus Tarcea.

O altă modificare importantă pentru traficul din Cluj ar fi interzicerea virajului spre dreapta, pe strada Regele Ferdinand, de pe Bulevardul 21 Decembrie. „Soluţia va fi să nu se mai permită virajul la dreapta. Vorbim despre un număr mic de maşini, aproximativ 250 pe oră.

Şoferii care merg spre gară vor trebui să folosească strada Alexandru Ioan Cuza. Am luat în discuţie crearea unei noi benzi de mers dinspre Piaţa Avram Iancu spre Piaţa Mihai Viteazu, dar nu este obligatoriu, pentru că la intrarea pe Cuza există o bandă mai largă, astfel încât autobuzele să poată să facă virajul la dreapta", a afirmat viceprimarul.

Primăria doreşte să introducă benzile dedicate pentru mijloacele de transport în comun în cel mai scurt timp. Pe relaţia Mărăşti - Mănăştur, banda ar urma să pornească de la Biserica Sf. Petru şi să se oprească pe strada Moţilor, la intersecţia cu strada George Coşbuc.

Într-un mesaj video încărcat pe reţeaua de socializare Facebook în septembrie 2015, Emil Boc dădea vestea că pe strada Moţilor urma să funcţioneze, experimental, un sistem de benzi reversibile, şi anume două benzi spre centru şi una spre Mănăştur, dimineaţa, respectiv două benzi spre Mănăştur şi una spre centru, după-amiaza.

„O bandă din cele patru va fi pentru transportul în comun, practic mai rămân trei benzi libere. Dimineaţa, când fluxul de maşini e mai mare dinspre Mănăştur spre centru, se va circula pe două benzi către centru şi pe una către Mănăştur, în timp ce după-amiază se va circula pe două benzi către Mănăştur şi pe una către centru", explica în 2015 edilul Clujului.

 

 

Comenteaza