Primul autobuz mov în service: Temperaturile scăzute şi acţionarea greşită a butoanelor

Primul autobuz mov în service: Temperaturile scăzute şi acţionarea greşită a butoanelor
Abia intrat în circulaţie, unul dintre noile autobuzele poloneze a şi ajuns pe mâinile mecanicilor.

Primele autobuze Solaris achiziţionate de primărie au intrat vineri în trafic, odată cu prezentarea lor pe platoul Sălii Sporturilor. Luni, însă, una dintre maşini a şi ajuns în service. Problema era legată de sistemul de încălzire, care a cedat, un lucru delicat având în vedere temperaturile cu minus de afară. Marţi autobuzul s-a întors pe traseu, dar abia spre finalul turei şoferului, care a mai apucat să facă doar două curse pe linia 35.

Directorul Companiei de Transport Public (CTP), Liviu Neag, a explicat pentru ZIUA de CLUJ ce s-a întâmplat. "Sistemul electronic are de suferit la temperaturi scăzute. În plus, se mai întâmplă să se mai acţioneze greşit diferite butoane. De exemplu, sistemul de încălzire nu poate fi pornit decât dacă temperatura lichidului de răcire trece de 70 de grade Celsius. Şoferii au la bord opt monitoare de la camerele de luat vederi, un alt tablou cu uleiul, temperatura apei. Ei au fost instruiţi, dar nu le e uşor. Stau cu o carte de instrucţiuni în cabină şi, când mai au minute libere, studiază. Chiar azi am discutat cu doi dintre ei şi mi-au spus că încep să se acomodeze", a spus Neag.

Şeful CTP a afirmat şi că autobuzele sunt monitorizate permanent. Partea electronică este supervizată de compania Torent România, care are contract cu Solaris, iar pentru partea de funcţionare, au fost detaşaţi doi tehnicieni polonezi. "Stau două luni la Cluj, e posibil să vină şi un al treilea mecanic. Ei duc în fiecare zi maşinile pe canal şi le verifică", a dezvăluit Liviu Neag.

Construite la Bolechowo, lângă Poznan, autobuzele Solaris Urbino 18 funcţionează cu un motor DAF de 240KW şi au un rezervor de combustibil de 350 de litri. Sunt dotate cu EBS, ABS şi ASR, sisteme de control al frânării şi au rampă pentru persoanele cu dizabilităţi la a doua dintre cele patru uşi. Sunt Euro 6, cu garanţie minimă de trei ani sau 180.000 de kilometri, cu o durată de funcţionare de 15 ani, şi sunt dotate cu aer condiţionat, camere de luat vederi, podea joasă, cu uşi cu acces dublu pe partea dreaptă, cu validatoare duale pentru bilete, cu lămpi cu led şi iluminat interior fluorescent. Autobuzele au 18 metri lungime, 2,55 metri lăţime, o capacitate de 143 de locuri în total, din care 43 pe scaune şi 100 în picioare.

 

Comenteaza