Proiectul de modernizare a străzilor din centrul Clujului se încheie oficial luna aceasta

Proiectul de modernizare a străzilor din centrul Clujului se încheie oficial luna aceasta
Primăria mai are doar un demers de făcut pentru a pune punct proiectului de modernizare a tramei stradale.

Clujul a fost un şantier în 2015, când a purtat titlul de Capitală Europeană a Tineretului, dar proiectul de modernizare a străzilor pe care trece tramvaiul nu este complet încheiat nici acum.

La solicitarea ZIUA de CLUJ, reprezentanţii municipalităţii au dezvăluit că ultimul document oficial ce ţine de proiectul "Reabilitarea tramei stradale și acces la zona industrială" se va semna la finele acestei luni. Este vorba despre încheierea procesului verbal de stingere a observaţiilor. În 30 iunie, primăria a fost obligată să recepţioneze lucrarea, pentru că risca să piardă fondurile europene atrase, dar a formulat observaţii.

S-a solicitat constructorilor remedierea unor deficiențe până în 30 septembrie, dar termenul a fost prelungit până la 30 noiembrie. Cele mai importante solicitări au fost refaceri ale capacelor de căminelor carosabile care produceau zgomot, ale grătarelor fisurate aferente recipienților pluviali, remedieri ale zonelor de pe carosabil în care băltea apa, rostuirea unor borduri mari de încadrare a părții carosabile. Orice altă defecțiune viitoare va fi remediată de constructor în perioada de garanție, de 5 ani.

Municipalitatea a fost practic forţată să ceară aceste remedieri, în condiţiile în care mai mulţi specialişti au criticat public calitatea lucrărilor. „Domnul primar, dacă ţine la calitate, va scrie în procesul verbal de recepţie „se va remedia sau înlocui", spunea în vară cunoscutul arhitect Vasile Mitrea, în legătură cu lucrările de la gară.

„Din punct de vedere al calităţii de detaliu, cred că s-a lucrat cu firme care acum au învăţat sau urmează să înveţe cum se pune piatra, care au făcut exerciţii pe banii publici, pe nervii clujenilor", sublinia şi Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, după ce a văzut cum s-au aşezat dalele pe trotuarele străzii Horea.

Faptul că lucrarea nu este complet terminată este arătat şi de lipsa obişnuitului comunicat de presă, prevăzut expres de contractele pe fonduri europene. Întreaga lucrare a fost de altfel opacă; manager de proiect este Gabriela Cora, o angajată a municipalităţii despre care nu se poate spune că este cea mai bună comunicatoare.

Lucrările de modernizare a tramei stradale din Cluj-Napoca, în lungime de 26,6 km, a costat circa 20 de milioane de euro, cea mai mare parte din sumă provenind din fonduri europene. Executantul a fost o asociere formată din două firme abonate la banul public, Diferit şi Kiat. Proiectul ar fi trebuit să se încheie în decembrie 2015.

Comenteaza