Foto Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou

Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou
Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou
Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou
Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou

Tudor Măcicășan, inginer și expert mobilitate durabilă, propune un tramvai, care va parcurge cei 20 km din capătul Floreștiului până la Emerson în fix o oră, la o foarte realista viteză medie comercială de 20 km/h.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

In asteptarea metroului-tramvai din Floresti, as vrea sa supun atentiei cum ar fi fost un tramvai-tramvai acolo, pe bune - astfel, daca legatura Cluj(Bucium)-Floresti se facea ca o extensie a tramvaiului conventional, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:

- toata infrastructura de extins costa cat o statie de metrou (50 MEUR)
- tot santierul ar dura maxim 2 ani
- cele 17 autobuze diesel care deservesc astazi prin trafic comuna Floresti pe traseele M21, M22 si M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate si separat de trafic.
- parc circulant exista deja - tocmai luam 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 si folosim, in total, 12.
- Floresti ar fi fost acoperit de 8 statii, nu 3.
- zona densa din Floresti(nu mall/spital) era acoperita de 6 statii, nu 1.
- Totul se putea finanta prin fonduri sigure, conventional, fara graba, prin POR.
- Florestenii aveau legatura directa cu Stadionul, Parcul, Gara(trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.
- Depoul era deja suficient, infrastrucura de garare clujeana fiind apta de a gadui/opera 60 de tramvaie.
- Frecventa serviciului se imbunatatea inevitabil, fiind un plus si pt actualii utilizatori ai tramvaiului.
- Incarcarea retelei sporea, facand tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oras.
- Viteza medie a tramvaiului va creste inevitabil odata cu separarea acestuia in locatii cheie(Horea/Manastur) si realizarea culoarelor unice, moment in care si ipoteticul tramvai va parcurge cei 20km din capatul Florestiului pana la Emerson in fix o ora, la o foarte realista viteza medie comerciala de 20km/h(actualmente 16 la comun cu traficul).

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza