Sărbători în garaj. Autobuzele mov pornesc din ianuarie

Sărbători în garaj. Autobuzele mov pornesc din ianuarie
Conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, cum vor fi utilizate cele 40 de autobuze Solaris cumpărate de municipalitate.

Autobuzele mov, marca Solaris, au ajuns la Cluj aproape în totalitate. Erau 35 luni dimineaţa, iar conducerea CTP avea informaţii că ultimele cinci maşini sunt pe drum şi urmează să ajungă marţi. "Sunt toate în garaj. Nu au avut nicio problemă, niciun accident pe drum. Le pregătim să le introducem în circulaţie", a declarat directorul Liviu Neag. Dacă săptămâna trecută spunea că, de Crăciun, vom avea o explozie de mov pe străzile Clujului, acum şi-a revizuit puţin punctul de vedere: "Vor porni abia de la începutul anului, câte trei, câte cinci".

Principalele linii pe care se vor introduce noile autobuze sunt 30, 43, 24, 35, la care s-ar putea adăuga şi linia 9. Practic, primele maşini vor fi trimise în Grigorescu, Zorilor şi Mănăştur. Maşinile - a spus-o şi primarul Emil Boc - nu vor circula decât în interiorul municipiului.

Doar un şofer, din februarie şi al doilea

La început, în perioada de rodaj, fiecare autobuz va avea un singur şofer. Celelalte mijloace de transport ale companiei au un şofer/vatman pe tura de dimineaţă şi altul pe cea de seară. Aşadar, în ianuarie, maşinile vor putea fi văzute în trafic numai opt ore pe zi. Şoferii au fost aleşi cu grijă dintre cei mai buni angajaţi ai companiei.

„Este o primă fază, iar din februarie încet, încet va apărea şi al doilea şofer. După acel moment, autobuzele vor circula „zi lumină". Am calculat că vor face 6-7.000 de kilometri pe lună şi un total de 100.000 de kilometri pe an", a explicat Liviu Neag. În acest fel, finalul perioadei de garanţie vine foarte repede, deja în anul al doilea de exploatare. Potrivit caietului de sarcini, perioada de garanție este de trei ani sau 180.000 kilometri.

Banii pentru aceste autobuze provin dintr-un credit contractat de primăria clujeană. Creditul a fost acordat de CEC Bank pe o perioadă de 30 de ani, în 2011. Potrivit conducerii municipalităţii, 2014 a fost ultimul an în care mai puteau fi cheltuiţi bani. Cea mai mare parte din credit, peste 72 de milioane de lei, a fost cheltuit în 2011.

Caracteristici tehnice ale autobuzului Urbino 18

Maşinile construite la Bolechowo, lângă Poznan, funcţionează cu un motor Euro 6 DAF de 240KW şi au un rezervor de combustibil de 350 de litri. Consumul de combustibil, potrivit producătorului, este de 60,5 litri de motorină la 100 de kilometri. Sunt dotate cu EBS, ABS şi ASR, acestea fiind sisteme de control al frânării, dar şi cu aer condiționat, camere video pentru siguranța călătorilor, podea joasă, uși de acces duble cu sistem de protecție a călătorilor (autobuzul să nu se poată deplasa cu ușile deschise), sistem de numărare a călătorilor, sisteme de transmitere de date (radio, GPS). Au rampă pentru persoanele cu dizabilităţi la a doua dintre cele patru uşi. Autobuzele au 18 metri lungime, 2,55 metri lăţime şi 51 de locuri. Durata de funcţionare estimată este de 15 ani.

 

Etichete
Comenteaza