Autostrada Transilvania, la mâna instanței: Straco riscă falimentul. Stadiul lucrărilor pe celelalte loturi

Autostrada Transilvania, la mâna instanței: Straco riscă falimentul. Stadiul lucrărilor pe celelalte loturi

STRACO, antreprenorul de pe tronsonul Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3), așteaptă decizia instanței cu privire la faliment.

"Din păcate, pe lotul II, Chețani – Câmpia Turzii, antreprenorul se confruntă cu probleme. Nu mai puțin de șapte cereri de faliment au fost judecate astăzi de instanță și acolo, dacă lucrurile decurg în direcția aceasta, nu există altă soluție decât rezilierea contractului.

Dacă instanța nu decide acest lucru, am identificat câteva soluții: cesiune de plăți, de creanțe, pentru că au în jur de 8 milioane de lei plăți, nu foarte mult, restanțe către subcontractori. Au 85% din structuri finalizate deja și ar putea să confirme și să se încadreze în termenul înaintat, sfârșitul anului 2020", a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, într-o vizită de lucru.

Potrivit ministrului, un alt tronson din A3 care ar putea fi dat în trafic din luna iunie este Biharia-Borș, unde lucrările au fost întrerupte de vremea rece.

"La Biharia-Borș, jos pălăria pentru antreprenor, un constructor român, harnic, serios! A finalizat înainte, cred că pentru prima dată de când ne propunem să finalizăm în același timp un obiectiv cu cei din Ungaria, au finalizat înaintea lor. Sunt la stratul de uzură, deci cei 5,3 km de autosradă ar putea fi dați în trafic în iunie. Nu a fost turnat ultimul strat pentru că așteaptă să treacă sezonul rece", a arătat Bode.

Pe sectorul de drum dintre Iernut și Chețani, de 17,9 km, lucrările sunt în grafic, iar antreprenorul general este la zi cu plățile către subcontractori. "Aici antreprenorul Astaldi a spus că nu are datorii față de niciun subcontractor și că este în grafic. Vă pot spune că procentul de realizare în acest moment este de 85,4%, stadiul fizic. Ei au spus că vor da în trafic acest lot conform calendarului", a adîugat ministrul.

La alte tronsoane, lucrările sunt blocate de contestații. "Pe Biharia-Chiribiș suntem în contestație în instanță și stăm de aproape un an după decizia instanței. De la Chiribiș la Suplacu de Barcău suntem și aici în instanță, în condițiile în care câștigătorul aceastei licitații este un consorțiu din care face parte o companie din Croația care acolo era în faliment. Este normal ca beneficiarul să anuleze licitația și să o reia, dar culmea, suntem contestați și pe această speță", a afirmat Lucian Bode.

În privința loturilor de autostradă dintre Nădășelu și Suplacu de Barcău, ministrul a cerut Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să răspundă tuturor solicitărilor venite din partea constructorilor până la sfârșitul acestei luni, în așa fel încât în a doua jumătate a lunii martie să poată fi stabilit termenul de depunere a ofertelor pentru execuția celor 100 km.

"Pe tronsonul de la Suplacu de Barcău la Nădășelu, le-am spus celor de la CNAIR să răspundă la toate clarificările până la sfârșitul lunii ianuarie și să fim în situația de a licita proiectare și execuție pe toate tronsoanele, mai puțin cei 2,5 km ai tunelului Meseș", a mai spus ministrul.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

loading...
Loading...
Comenteaza