Sistemul de ticketing se amână până la anul. Care sunt problemele apărute

Sistemul de ticketing se amână până la anul. Care sunt problemele apărute
Clujenii rămân cu vechile compostoare de bilete pe mijloacele de transport public, deşi li s-a promis că în vara lui 2014 sau cel târziu până la finele anului îşi vor putea achiziţiona tichete de la automate moderne. Sistemul de ticketing, de 27 de milioane de lei, va deveni funcţional abia anul viitor.

 

Automatele din staţiile de transport în comun vor deveni funcţionale abia din 2015. Ideea era generoasă: vechile case de bilete să devină istorie, iar locul lor să fie luat de un sistem performant de ticketing. Astfel, călătorii urmau să îşi poată achiziţiona bilete non-stop, fără a mai fi dependenţi de orarul ghişeelor sau de noul sistem de bilete prin SMS.

Proiectul se conturează, însă, mai greu decât s-a prevăzut. Trebuia să fie gata deja, dar beneficiarul proiectului, primăria, nu poate nici acum furniza informaţii despre data când va fi funcţional. Doar un lucru e sigur: nu anul acesta.

"Softul este în teste în acest moment, mai trebuie să vină echipamente. Am avut probleme cu câteva amplasamente unde nu au putut fi încă realizate branşamentele din cauza avizelor de la Electrica şi din cauza acordurilor de la asociaţiile de proprietari pentru racordarea branşamentului, avizul prevedea să ne racordăm în casa de scară la mai multe asociaţii de locatari şi trebuia să obţinem acordul acestora şi a întârziat foarte mult acest demers", a explicat Virgil Poruţiu, director tehnic în cadrul primăriei.

Există informaţii că firma care realizează programul, CS Vision Braşov, ar fi obţinut printr-un act adiţional la contract amânarea predării până la primăvară.

Acest lucru încurcă recepţia celor 40 de autobuze poloneze cumpărate de municipalitate şi licitaţia pentru cele 10 autobuze scurte pe care intenţionează să le achiziţioneze Compania de Transport Public (CTP), întrucât în caietul de sarcini se prevede ca echipamentele de validare a biletelor să fie funcţionale şi racordate cu un sistem de ticketing care nu există.

Primele automate de ticketing au început să fie montate în oraş încă din primăvară, dar numărul acestora este încă unul destul de redus din cauză că nu pot fi realizate şi branşamentele. După ce automatele vor deveni funcţionale, noul sistem, dar şi cel vechi vor merge în pararel o anumită perioadă de timp.

"Nu vreau să lansez termenul fără să am o siguranţă din partea fimei de specialitate, pentru că aceste greutăţi sunt datorate şi firmei şi problemelor tehnice care trebuie discutate şi trebuie stabilit termenul de probă. Oricum, cu siguranţă în 2015, în prima parte a anului sistemul va intra în funcţiune", a precizat primarul Emil Boc.

În locul biletelor cu două călătorii vor apărea cele electronice, pentru un anumit interval de timp, care îi vor oferi călătorului posibilitatea de a circula pe orice linie, în funcție de perioada pentru care a fost achiziționat biletul. Preţurile noilor categorii de tichete vor fi stabilite de către CTP Cluj.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 27 de milioane de lei, o parte fiind bani proveniţi din fonduri europene, iar restul, de la bugetul local. Licitaţia pentru proiect a fost câştigată în 2012 de către asocierea Ramb SRL - CS Vision, ambele din Braşov.

Unele automate de ticketing din oraş au fost deja vandalizate, deşi nici măcar nu au apucat să fie utilizate de către călători. Reprezentanţii Ramb asigură că pagubele produse de cei care au vandalizat staţiile vor fi reparate înaintea inaugurării proiectului.

Proiectul care presupune modernizarea a 87 de staţii de transport public, trebuia să includă următoarele componente: 61 automate self-ticketing, şapte centre de vânzare, 136 de validatoare pentru legitimaţiile de călătorie în staţii, 327 de validatoare în mijloacele de transport în comun, 20 de terminale portabile destinate supracontrolului ca modalitate de realizare a controlului, iluminat în 35 de staţii modernizate, nouă puncte de transfer a datelor şi o locaţie de management operaţional.

Proiectul vizează, pentru următorii cinci ani, o creştere a numărului de persoane care circulă cu mijloace de transport în comun, dar şi a reducerii timpului de călătorie în oraş.

Comenteaza