Stațiile viitorului Metrou din Cluj: Țara Moților, Natura Verde, Cosmos, Copiilor, Sanatatii sau Europa Unita

Stațiile viitorului Metrou din Cluj: Țara Moților, Natura Verde, Cosmos, Copiilor, Sanatatii sau Europa Unita

Stațiile viitorului metrou din Cluj, modul în care acestea vor fi amplasate dar și termenele de execuție apar memoriul de prezentare necesar pentru obținerea Acordului de mediu depus joi, 29 aprilie, de ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. - SYSTRA - METRANS Engineering S.R.L.

Metroul ușor va avea o capacitate adecvată cererii, dimensiunea maximă a trenurilor fiind de 51 m lungime * 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră). Datele preliminare din modelul de transport arată că încă de la deschidere pe anumite secțiuni la ora de vârf se va atinge cca. 45% din capacitatea teoretică maximă.

VALOAREA INVESTIȚIEI
Valoarea de investiție este estimată la aproximativ 1.300-1.500 mil. Euro fără TVA.

PERIOADA DE IMPLEMENTARE PROPUSĂ
Perioada de implementare este în total 80 luni din care:
- Proiectare Preliminară (SPF, SF) – 17 luni (Mai 2020-Septembrie 2021);
- Proceduri de licitație – 15 luni (Septembrie 2021 - Decembrie 2022);
- Proiectare (PTh, PAC) și Execuție lucrări, inclusiv Achiziție Material Rulant – 48 luni (Ianuarie
2023 – Decembrie 2026).

Se estimează că unele dintre contractele propuse în Planul de achiziție ar putea începe mai devreme (Iulie 2022) în funcție de desfășurarea procedurilor de atribuire.

Descrierea traseului 

Traseul (în lungime de 20,1km cu 19 stații + depou) este următorul:

Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) - Strada Teilor - Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;
-Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților– Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

 Secțiunea EST:
- Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului - Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;
- Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită.

Stațiile viitorului Metrou din Cluj: Țara Moților, Natura Verde, Cosmos, Copiilor, Sanatatii sau Europa Unita

În vederea unei operări optime cu asigurarea unui interval minim de 90 sec., s-a adoptat următorului dispozitiv de linii și aparate de cale:
- diagonală și bretea la Stația 1. Țara Moților;
- diagonală la Stația 3. Copiilor;
- bretea și 2 linii de garare la Stația 5. Prieteniei;
- bretea la Stația 8. Sfânta Maria;
- bretea la Stația 14. Piața Mărăști;
- bretea la Stația 17. Muncii;
- bretea și 4 linii de garare la Stația 19. Europa Unită.

Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.

Tuneluri

Traseul de metrou a fost proiectat astfel încât să se asigure câte un tunel circular pentru fiecare linie în parte. Aceste tunele vor asigura infrastructura de transport pe zona interstațiilor cuprinse între Stația Teilor (S2) și Stația Muncii (S17) / Stația Europa Unită (S19), cu excepția zonei de bifurcație către cele două capete estice, care se va realiza în galerie rectangulară. Lungimea totală de tunel rezultată este de 28,44 km (conform tabel 3.6-1), cu asigurarea unei acoperiri minime de 8m.

Pentru evitarea subtraversării clădirilor situate pe Calea Moților (având în vedere lățimea insuficientă dintre clădirile adiacente acesteia pentru asigurarea realizării a două tunele la același nivel), tunelele au fost proiectate denivelat (suprapuse) cu o acoperire de pământ de minim 8m. Pentru asigurarea gabaritului de construcție aferent materialului rulant stabilit, tunelul va avea un diametru interior de 5,0m, fapt care dictează lățimea maximă a trenurilor ca fiind 2,65 m.

MAI MULTE DETALII AICI!

Comenteaza