Video Studiul de fezabilitate pentru metrou, APROBAT! Boc: “Nicăieri metroul nu este rentabil. Dacă era, îl făceau privații” – SIMULARE PT. 3 STATII

Studiul de fezabilitate pentru metrou, APROBAT! Boc: “Nicăieri metroul nu este rentabil. Dacă era, îl făceau privații” – SIMULARE PT. 3 STATII

Consiliul local a aprobat Studiul de fezabilitate pentru metrou, luni, dupa 3 ore de discutii. De asemenea, primarul Emil Boc a răspuns criticilor societății civile privind proiectul și a spus și câți bani ar trebui să plătească municipiul, anul, ca subvenție, pentru a acoperi lipsa de rentabilitate.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Este vorba despre proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Metrou

''E un proiect major pentru secolul in care traim, nu este nici pentru azi, nici pentru maine. Poate da perspective pentru a rezolva poluarea, mobilitatea, economie. Discutia nu este noua in acest oras. S-a anuntat inca din 2000, s-a vorbit mai mult dupa 2016, si anumite partide - PSD aduna semnaturi pentru acest proiect, noi am inceput etapele concrete. In studiul de fezabilitate, s-au pus pe masa toata cele 5 scenarii, s-a analizat tramvaiul, a iesit ultima dintre solutiile propuse. Acuma, autorul SF-ului va intra in detalii. Cu tamvaiul aduci jumate din populatia pe care o aduci cu metroul, daca pui tramvai dupa tramvai, din Floresti pana in Cluj, si acume  sugrumat traficul, ce ar insemna sa mai facem doua linii. Ce alternative ai? Eu am spus asa, pe intelesul poporului, cateva argumente. Ce este benefic pentru oras pe termenul lung, ce investitii trebuie sa facem'. Ca sa ma refer la inca o declaratie: Niciun metrou din aceasta lume nu e rentabil financiar, le-ar face privatii daca ar fi asa, dar sunt solide econmic si nepoluante. Daca ar duce bani la cineva, le-ar face privatii. Asa e si la Bucuresti, si la Londra, peste tot e nevoie de subventii. Se pare că subvenția pentru metrou ar fi de 12-13 milioane de euro, ca să menținem prețul de astăzi al biletelor. Eu nu am mers mai departe cu acest proiect, pana ce anu am avut in spate parerile specialistilor'', a declarat primarul Emil Boc, in sedinta de CL. La finalul declaratiei, a fost prezentat un video de 2 minute, cu o simulare pentru 3 statii - A. Iancu - P.Unirii - Sp. de Copii (Sportului).

Ulterior, reprezentantii Metrans, proiectantul metroului din Cluj, au explicat, pas cu pas, proiectul de investitie din Cluj-Napoca, cu ajutorul simularilor digitale.

Proiectul a primit votul a 24 de consilieri locali si 2 impotriva.

Prin PNRR, Clujul a primit doar 300 milioane de euro finanțare în vederea realizării proiectului de metrou până în anul 2026. Pentru că termenul este foarte scurt, în acest timp s-ar putea realiza doar 9 stații de metrou, între centrul municipiului Cluj-Napoca (stația Sf. Maria) și prelungirea străzii Soporului (stația Europa Unită).  În total proiectul metroului din Cluj va consuma 1,7 miliarde de euro, însă această secțiune, care cuprinde zona centrală, este cea mai scumpă, întrucât presupune lucrări speciale de consolidare și traversarea unor filoane de sare.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza