Viceprimarul dă replica pe tema metroului de Cluj: "Fiecare, când se trezeşte dimineaţa, îşi dă cu părerea". Calcul pentru 1 milion de locuitori

Viceprimarul dă replica pe tema metroului de Cluj: "Fiecare, când se trezeşte dimineaţa, îşi dă cu părerea".  Calcul pentru 1 milion de locuitori

Viceprimarul Dan Tarcea desfiinţează studiul care susţine că metroul de Cluj este proiect nefezabil, pe considerentul că orașul a crescut în 10 ani cu numai 10.000 de oameni.

"Sunt foarte multe oraşe din Europa în care locuiesc 400.000-500.000 de persoane şi au metrou. Astăzi la Cluj, conform ultimului recensământ, care este destul de vechi (octombrie 2011, n. red.), locuiesc oficial 320.000 de persoane. La acestea se adaugă studenţii - 50.000/60.000, alte persoane care nu au domiciliu din acte pe Cluj dar locuiesc aici, plus turiştii care depăşesc populaţia Clujului într-un an de zile.

Nu în ultimul rând, ne gândim şi la zonele metropolitane: Floreşti 35.000 - 40.000 locuitori, Baciu, Fleacu; toţi vin în oraş şi aglomerează. Cu uşurinţă depăşim 500.000 de locuitori, iar după datele pe care le avem astăzi şi după dinamica oraşului, în 10-20 de ani putem ajunge la 1 milion de locuitori", a spus Dan Tarcea, în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj. 

Viceprimarul a ţinut să explice şi de ce au fost alocaţi 3,48 de milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru construirea unei linii de metrou. "Acest studiu ne arată unde vor fi staţiile, la ce distanţă trebuie amplasate, care este traseul posibil - cu trei variante de proiect. Nu cred că există vreun specialist care să deţină datele acestea. Fiecare dintre noi, când ne trezim dimineaţa, ne putem da cu părea despre fezabilitatea acestui proiect", a punctat Tarcea.

Administraţia locală spune că astfel de proiecte trebuie pregătite din timp, mai ales pe partea de finanţare, unde vorbim de sute de milioane de euro. "Noi nu am spus că facem metrou mâine. Îl vom face în următorii 10-15-20 de ani, în funcţie de dezvoltarea oraşului. Dar noi trebuie să facem astăzi aceste studii de prefezabilitate şi să pregătim oraşul peste 10 ani.

Dacă începem proiectul peste un deceniu, nu mai facem nimic. Uitaţi-vă ce s-a întâmplat cu centura metropolitană, care este blocată de o bucată de vreme la Bucureşti, şi pentru care depunem efoturi substanţiale ca să o realizăm", a conchis Tarcea. 

Portalul Analize Economice a publicat un articol în care arată că populația municipiului Cluj-Napoca a urcat cu numai 10.900 de oameni în decurs de un deceniu, iar cea a județului chiar a scăzut, deci o magistrală de metrou nu ar fi un proiect fezabil. 

Comenteaza