Arhitectul Vasile Mitrea: "În viitor, va conta și identitatea orașului. Pierdem încetul cu încetul avantajele unui ecosistem verde-albastru"

Arhitectul Vasile Mitrea: "În viitor, va conta și identitatea orașului. Pierdem încetul cu încetul avantajele unui ecosistem verde-albastru"
| Foto: ebs.ro

Dezbaterea publică pe tema „Culoar mobilitate Nord – Podul Oașului-Răsăritului și străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod Ira” a lansat noi discuții despre mobilitatea urbană în municipiu, venite chiar din partea celor care au ridicat orașul, la propriu, precum este arhitectul Vasile Mitrea, unul din cei mai apreciaţi specialişti în urbanism.

Redăm integral, mai jos, articolul intitulat "Despre mobilitate urbană și nu numai..."

Arhitectul Vasile Mitrea: "În viitor, va conta și identitatea orașului. Pierdem încetul cu încetul avantajele unui ecosistem verde-albastru"

Arhitectul Vasile Mitrea: "În viitor, va conta și identitatea orașului. Pierdem încetul cu încetul avantajele unui ecosistem verde-albastru"

 

Noul super bulevard al Clujului. Boc: "Va fi de talia 21 Decembrie". Proiectant: "Este umbra orașului, dar ne oferă potențialul de putea face"

Noul bulevard se va întinde de la viitor pod Oașului-Răsăritului, pe traseul Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod Ira, pe o lungime de aproximativ 4 kilometri.

Din punct de vedere tehnic, proiectul presupune: modernizarea intersecțiilor, amenajarea străzilor Răsăritului și Câmpul Pâinii la un profil de culoar cale ferată (16/21 ml) cu benzi de circulație, piste de biciclete, aliniamente de arbori și mobilier urban; modernizarea rețelei de iluminat public stradal și a sistemului de semaforizare; instalarea unui sistem de management al traficului; amenajări dedicate funcțiunilor urbane pe categorii de trafic (pietonal, velo+standuri, auto, parcare/garare, transport public cu toate facilitățile aferente, pasaje, poduri, traversări), spații verzi, terenuri de joacă, loisir, areal canin, soluționarea rețelelor edilitare integrate în subteran / peisaj urban (distribuții, utilaje de câmp, hub-uri, PT, stații de reglare), colectare ape meteorice, asigurarea condițiilor optime de exploatare și mentenanță.

De asemenea, în proiect va fi intergată rețeaua de transport public urban și se va realiza conecarea la circulația feroviară metropolitană. 

Broșura dedicată proiectului poate fi consultată pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, la secțiunea dedicată Centrului de Inovare și Imaginație Civică, accesând următorul link: https://primariaclujnapoca.ro/.../prezentari-in-cadrul.../

VEZI ȘI "Îndreptar" pentru urbaniștii de azi ai Clujului! 80 de ani de încercări, norme și figurile care pot salva "orașul Comoară"

Comenteaza