Magazine de toamnă în mallurile Clujului

Magazine de toamnă în mallurile Clujului
Lanţul german de retail de produse cosmetice Drogerie Markt (DM) se extinde pe piaţa clujeană şi îşi deschide al cincilea magazin, în Polus Center.

Lanţul german de retail de produse cosmetice Drogerie Markt (DM) se extinde pe piaţa clujeană şi îşi deschide al cincilea magazin, în Polus Center.

Unitatea devine funcţională din 22 noiembrie în centrul comercial din Floreşti, unde va ocupa o suprafaţă de 300 mp. DM este unul dintre cele mai puternice lanţuri de retail specializate în cosmetice, produse pentru copii şi de uz casnic. La Cluj, unitatea este a cincea din cadrul reţelei, după cele funcţionale în centrul reşedinţei de judeţ (zona Primăriei Cluj-Napoca), cea din cadrul complexul comercial Winmarkt (Big) din cartierul Mănăştur, cea din hipermarketul Real, la care se adaugă magazinul din municipiul Turda. Primele magazine DM au fost deschise în Germania în 1973; au urmat Austria în 1976, iar apoi în Cehia, Ungaria, Slovenia, Croaţia, Slovacia, Serbia, Bosnia, Bulgaria şi Macedonia.

În România, compania a intrat pe piaţă în noiembrie 2007, primul magazin DM fiind deschis la Timişoara. Până în acest moment în ţara noastră există 55 magazine DM. În acest final de săptămână, Polus anunţă un alt chiriaş, un magazin de cadouri, lucrări de artă, aranjamente florale şi ikebana. Noul magazin Cameea Decor ocupă o suprafaţă de 40 mp. La începutul lunii noiembrie a fost inaugurat şi unitatea Pet Mag, ce comercializează hrană, cosmetice şi accesorii pentru animale, pe 86 mp.

Cea mai importantă mişcare din această toamnă pentru Polus Center este intrarea retailerul suedez H&M, care şi-a inaugurat la finalul lunii trecute a doua unitate din Cluj. Magazinul ocupă o suprafaţă de 1.506 mp, în apropierea zonei de restaurante, unde anterior au operat alţi retaileri, printre care fosta librărie Diverta, un magazin cu jucării şi un altul cu profil sportiv. H&M este prezent la Cluj de un an, prima unitate fiind inaugurată în Iulius Mall în septembrie 2011. Pe de altă parte, operatorii mallului au de identificat chiriaşi pentru suprafaţa de peste 1.600 mp rămasă disponibilă după ce Kiabi a închis unitatea din aceeaşi zonă. Retailerul francez a anunţat în această vară că renunţă la operaţiunile locale în contextul în care cifra de afaceri a companiei a scăzut puternic anul trecut.

Printre intrările noi anunţate în Iulius Mall se numără un magazin cu ţinute exclusiv bărbăteşti, Damat Tween, de 160 mp, şi o unitate a unei reţele italiene de restaurante fast food, Quasi Pronti. În Iulius Mall s-a deschis în toamnă un magazin Swarovski, de 60 mp, compania din industria bijuteriilor fiind deja activă în Polus Center din 2010. Cele mai mari centre comerciale din Cluj împlinesc în această toamnă cinci ani de activitate pe piaţa locală, atât Polus Center, cât şi Iulius Mall fiind inaugurate în 2007.

Deşi au înregistrat fluctuaţii de chiriaşi, centrele comerciale se apropie de grade de ocupare de 100%. Polus are o suprafaţă închiriabilă de 60.000 mp şi înglobează 186 de magazine, printre care un complex de cinema cu opt săli şi un hipermarket Carrefour. Complexul este deţinut de grupul austriac Immofinanz şi se află în administrarea EHL Real Estate România. Iulius Mall Cluj a fost inaugurat în noiembrie 2007, în urma unei investiţii de 75 de milioane de euro. Suprafaţa desfăşurată a acestuia este de 155.000 mp, care include şi clădirea de birouri.

Comenteaza