Mașinilor cu sistemele de securitate grav avariate li se va suspenda ITP-ul

 Mașinilor cu sistemele de securitate grav avariate li se va suspenda ITP-ul
Prim-vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Ovidiu Wlassopol, și George Dincă, directorul Registrului Auto Român (RAR), au agreat implementarea a trei proiecte cu impact asupra tuturor autovehiculelor din țară.

Primul se referă la efectuarea inspecțiilor tehnice de siguranță pentru vehiculele cu avarii ale sistemelor de siguranță rutieră. În strategia pentru siguranța rutieră, precum și planul de implementare a acesteia este prevăzută creșterea siguranței rutiere prin îmbunătățirea stării tehnice a parcului auto, iar una dintre măsuri presupune introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere majore.

Măsura presupune ca unui autovehicul ale cărui sisteme de securitate rutieră sunt grav avariate în urma unui accident să i se suspende inspecția tehnică periodică (ITP), urmând ca după efectuarea reparației să i se efectueze o verificare a conformității stării tehnice.

Dacă în urma verificării îndeplinește cerințele funcționale și dimensionale, ITP reintră în valabilitate. Verificarea va fi obligatorie doar pentru autovehiculele care au anumite tipuri de avarii ce pot pune în pericol siguranța rutieră. Măsura va avea consecințe asupra tuturor autovehiculelor.

Al doilea proiect se referă la constituirea corpului constatatorilor de daună independenți. El vine în completarea normei RCA și va presupune liberalizarea meseriei, asigurându-se condițiile de independență, pregătire profesională și răspundere a viitorilor constatatori de daună. În următoarele luni va începe dezbaterea pe acest subiect, iar în trimestrul III proiectul va deveni funcțional.

Al treilea proiect se referă la un serviciu care va fi pus la dispoziție de către RAR, cu sprijinul ASF, pentru o informare rapidă, corectă și transparentă a cumpărătorilor de autovehicule la mâna a doua. Printr-un SMS transmis către RAR, cumpărătorii pot afla date despre istoricul de kilometri ai unui autovehicul, deficiențe avute în timp, informații despre daunele înregistrate de autovehicul. 

“Piața auto second hand din România a fost, în ultimii ani, subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informații relevante asupra uzurii sau stării tehnice a unui autovehicul. ASF, în limitele furnizării unor informații care se supun reglementărilor de protecție a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informații privind cazierul de daune al fiecărui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de daună.

Șoferii din România, consumatori de produse de asigurări, trebuie sprijiniți, informați și protejați de ASF și RAR. Implementarea acestor proiecte ambițioase devine prioritatea numărul unu atât pentru sectorul de protecție a consumatorilor din ASF, cât și pentru RAR. Avem încredere că împreună vom însănătoși cele două piețe conexe care trebuie să se adapteze nevoilor consumatorilor”, spune Ovidiu Wlassopol.

Comenteaza