Autostrada spre Ungaria, îngropată în contestații și birocrație

Autostrada spre Ungaria, îngropată în contestații și birocrație
Ministrul Răzvan Cuc, un fan al controalelor repetate pe șantierele autostrăzilor

Toate sectoarele Autostrăzii Transilvania (A3) aflate între localitățile Nădășelu și Borș sunt fie scoase la licitație, fie în procedură de desemnare a câștigătorului. La finalizarea tronsonului de 150 km se va putea circula neîntrerupt pe autostradă pe ruta Târgu-Mureș – Turda – Cluj-Napoca – Zalău – granița cu Ungaria.

Din păcate, la această oră nu poate fi avansat și un termen de finalizare, în condițiile în care între Nădășelu și Borș se lucrează pe doar 5 km, conform Radio Cluj. Respectivul sector se află chiar la granița cu Ungaria și va lega autostrada care vine din țara vecină de Drumul Național nr. 19 Oradea – Satu Mare.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, arată că pe porțiunea dintre Borș și Suplacu de Barcău, pe care în trecut a lucrat compania americană Bechtel, există alte două sectoare cu licitațiile sunt finalizate, dar încă nu pot fi semnate contractele de execuție.

“Pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș se lucrează pe sectorul Borș – Biharia. Al doilea sector, Biharia – Chiribiș, este în continuare în contestație la Curtea de Apel, iar la al treilea sector, Chiribiș – Suplacu de Barcău, așteptăm să fie adusă documentația în integralitate. De mai bine de trei luni a fost desemnat câștigătorul, dar firma nu a adus încă toate documentele, pentru a fi semnat contractul.

De la Suplacu de Barcău la Nădășelu mai rămân circa 100 km de autostradă pentru care nu au început investițiile. Acest sector cuprinde și un tunel pe sub Muntele Meseș, de 2,4 km, care ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. Finalizarea întregului tronson va depăși 1 miliard de euro, în condițiile în care numai tunelul pe sub Meseș este evaluat la 250 de milioane.

Ministrul arată că toți acești 100 km de autostradă au fost scoși la licitație, termenul de depunere a ofertelor fiind prelungit până la mijlocul acestei toamne:

“Întreg tronsonul Suplacu de Barcău – Mihăiești, inclusiv tunelul de la Meseș, este în procedură de contractare, în contractare în sensul că procedura a fost publicată în SICAP și așteptăm depunerea ofertelor. Termenele pentru licitație erau undeva la jumătatea lunii august, dar au fost prelungite din cauza clarificărilor solicitate de posibilii ofertanți. Sunt destul de multe firme interesate să participe la aceste licitații, e normal să răspundem la aceste clarificări și solicitări”.

Comenteaza