Berea artizanală are succes la Cluj. Se deschid patru noi unități

Berea artizanală are succes la Cluj. Se deschid patru noi unități

Casa Berarilor Artizani (CBA), un concept nou de magazine beer-to-go (bere pentru acasă) a anunțat că se va extinde la Cluj-Napoca printr-o investiție de 300.000 de euro.

Compania veea să mai deschidă aici trei magazine până la finele lui 2021. Rețeaua a ajuns acum la cinci locații la nivel național, după deschiderea primului magazin din Cluj-Napoca, printr-o investiție de 30.000 de euro. Magazinul din centrul comercial Cora este operat de un francizat local, la prima experiență de afaceri.

“Clujul este un pariu strategic pentru brandul CBA prin dezvoltarea rețelei într-un oraș special, în care piața berii și a microberăriilor artizanale este foarte emancipată, printre cele mai mature din țară. Producătorii locali sunt profesioniști, brandurile locale sunt puternice, în timp ce consumatorii au o cultură a berii dezvoltată”, a declarat Florin Mîndru, director general al CBA.

Franciza CBA presupune un concept nou de magazine, cu peste 100 de tipuri de bere artizanală. Investiția minimă începe de la 25.000 de euro, cea medie fiind de 35.000 euro, în funcție de suprafața spațiului și de locație (stradală sau centru comercial). Franciza se adresează atât celor la prima afacere, cât și antreprenorilor cu experiență care caută oportunități în domenii noi, cu potențial de creștere.

Principalii indicatori la care viitorul francizat trebuie să fie atent atunci când dezvoltă un proiect CBA îl reprezintă numărul de locuitori din localitatea în care vrea să deschidă (minimum 40.000), specificul consumatorilor (cumpărături în centre comerciale sau magazine de proximitate), puterea de cumpărare din zonă (salariul mediu din localitate).

Toate datele sunt analizate împreună cu departamentul de dezvoltare al francizei și astfel se obține acordul de deschidere a locației. Piața berii artizanale în România are un potențial foarte mare de creștere, conform conducerii CBA. În țară vânzările brandurilor artizanale reprezintă sub 1% din totalul consumului de bere.

Comenteaza