BT va integra inteligenţa artificială în serviciile sale cu ajutorul unui start-up din Israel

BT va integra inteligenţa artificială în serviciile sale cu ajutorul unui start-up din Israel
Banca Transilvania (BT), a doua cea mai mare bancă din România după active, a semnat un parteneriat cu o companie de software din Israel pentru a integra tehnologia inteligenţei artificiale în cadrul serviciilor pe care le furnizează către clienţii săi.

Colaborarea dintre banca românească şi compania israeliană de software Personetics a fost perfectată în urma unei vizite în Israel a unei delegaţii formate din reprezentanţii mai multor bănci din România, şi care a avut loc acum circa şase luni. Întâlnirea a fost găzduită de Visa, şi a avut ca temă inovaţia.

Visa a inaugurat al zecelea centru de inovaţie din lume în Tel Aviv, acesta adresându-se în principal start-up-urilor fintech din regiunea Europei de Sud-Est. Celelalte centre de inovaţie sunt situate în Berlin, Dubai, Londra, Miami, New York, San Francisco, San Paolo, Singapore, Stockholm. Colaborarea dintre BT şi Personetics se numără între cele patru proiecte iniţiate prin intermediul centrului de inovaţie din Tel Aviv.

Celelalte trei start-up-uri din Israel selectate pentru a colabora cu Visa la nivel global sunt AU10TIX, specializată în automatizarea autentificării cărţilor de identitate, HopOn, start-up ce a dezvoltat o platformă de ticketing prin intermediul căreia utilizatorii transportului în comun pot plăti direct de pe telefonul mobil, şi Idomoo, companie care împreună cu operatorul aerian Arkia (Israel) a lansat o companie de marketing adresată pasagerilor cu clipuri video personalizate despre modul în care pot folosi cardurile la destinaţie.

"Abordarea Visa în ceea ce priveşte inovaţia este diferită fiindcă ne axăm pe colaborarea dintre clienţii noştri şi partenerii de tehnologie pentru a rezolva probleme reale ale consumatorilor şi provocări de business folosind soluţii digitale", a declarat Bill Gajda, vicepreşedinte senior pentru inovaţiei şi parteneriate strategice în cadrul Visa.

Reprezentanţii Visa nu au oferit detalii exacte despre serviciile în care BT va integra soluţia de inteligenţă artificială furnizată de Personetics, însă au menţionat că aceasta va fi folosită în principal pentru automatizarea şi personalizarea interacţiunii cu clienţii. Spre exemplu, clienţii BT, 2,2 milioane, vor putea să primească informaţiile de care au nevoie direct pe mobil sau PC prin intermediul unui chat bot - adică un robot software, experienţa promiţând să fie similară interacţiunii cu o persoană reală.

Personetics a fost înfiinţată în 2010, la Tel Aviv, şi este specializată în oferirea de soluţii pentru industria financiară ce integrează tehnologia inteligenţiei artificiale. Potrivit Crunchbase.com, start-up-ul israelian a strâns finanţări de 18 milioane de dolari.

BT a lansat la finalul lunii trecute o aplicaţie pentru mobil prin intermediul căreia clienţii băncii pot efectua plăţi atât în ţară, cât şi în străinătate direct cu smartphone-ul la POS-urile contactless ale comercianţilor. Instituţia financiară este prima bancă locală care a introdus plata la POS direct cu telefonul prin intermediul aplicaţiei numite BT Pay.

Pentru a putea plăti cu ajutorul BT Pay, clienţii băncii trebuie să îşi adauge în aplicaţie cardurile de debit şi de credit. Pe lângă plăţi, aplicaţia permite transferul de bani între cardurile proprii şi ale altor persoane care au card BT, consultarea detaliilor despre tranzacţiile realizare cu cardul, soldul şi, în cazul cardurilor de credit, sumele lunare de plată, scrie Ziarul Financiar.

Comenteaza