CFR a semnat contractul de modernizare și electrificare pe o secțiune din Cluj-Episcopia Bihor. Trenurile de călători ar ajunge la 160 km/h

CFR a semnat contractul de modernizare și electrificare pe o secțiune din Cluj-Episcopia Bihor. Trenurile de călători ar ajunge la 160 km/h

CFR a anunțat că a fost semnat contractul pentru electrificarea și reabilitarea lotului 4 al liniei Cluj-Episcopia Bihor, cuprins între Aleșd și frontieră.

Lucrările sunt aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)", finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.

„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Aleșd – Frontieră, lotul 4 al tronsonului Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, secțiunea de graniță, în lungime de cca 47 de kilometri, care va fi dublată cu linie nouă pe 18 kilometri, un avantaj din punct de vedere al creșterii eficienței activității de operare a traficului feroviar la frontiera nord-vestică, o zonă de importanță economică, întrucât va deveni a doua poartă feroviară pentru traficul de marfă la Frontiera Ungară și o perspectivă internațională modernă pentru transportul de călători”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Contractul, cu o valoare de 2,41 miliarde de lei, a fost semnat cu Asocierea Webuild Spa - Impresa Pizzarotti &C Spa - Salcef Spa, care va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Aleşd - Frontieră, în lungime de 46,74 km.

Potrivit CFR SA, durata de implementare a contractului, în valoare de 2,41 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care şase luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Llinia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Comenteaza