Clujenii au comandat cele mai multe cărți de Black Friday și de sărbători

Clujenii au comandat cele mai multe cărți de Black Friday și de sărbători

Județul Cluj se află în top 3 pe țară la comenzile de cărți pe internet în 2020, perioada cea mai prolifică sfârșitul anului, datorită Black Friday, sărbătorilor de iarnă și debutului anului școlar, atestă statisticile Librex.

Unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, Librex a încheiat 2020 cu afaceri de 1 milion de euro, cu 186% mai mult comparativ cu 2019. Așteptările pentru anul în curs sunt în linie cu vânzările din ianuarie, de 205.000 de euro, cu 300% mai mari comparativ cu cele raportate în ianuarie 2020.

55% din venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală și cărți pentru copii. În completare, categoria cărților pentru adolescenți a crescut cu 250%. Cele mai bine vândute titluri au fost "Arta subtilă a nepăsării" (Mark Manson), "Acolo unde cântă racii" (Delia Owens) și "Tată bogat, tată sărac" (Robert T. Kiyosaki).

Ponderea comenzilor se împarte între București (35%) și restul țării, majoritar în orașele Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța și Galați. 81% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile, în timp ce 56% dintre acestea au fost achitate cu cardul (comparativ cu 18% în 2019).

O pondere însemnată o constituie investițiile de 125.000 de euro realizate în dezvoltarea soluțiilor și serviciilor online, în dezvoltarea capacității operaționale și logistice, precum și în costuri de marketing. Segmentul de comerț electronic și-a menținut ritmul de creștere și în 2020, estimat de companie la 30-40%, ceea ce s-a tradus în mai multe comenzi.

Pentru a susține ritmul de creștere, Librex a fixat un buget de investiții la 300.000 de euro, sumă ce va acoperi mutarea într-un nou depozit, de cinci ori mai mare, serviciul propriu de pick-up point și locker și triplarea numărului de angajați. Acestora li se adaugă dezvoltarea ofertei de cărți în limba engleză, introducerea produselor de papetărie, jocuri și jucării -  ce urmează să fie implementate în trimestrul III. Conducerea Librex este de părere că, în 2021, piața de carte va reveni la cifrele din 2019.

“Măsurile de prevenire a coronavirusului au stimulat competitivitatea și îmbunătățirea serviciilor și a ofertei în pieța de carte. Distanțarea fizică a adus o explozie de lansări online și mai multă interacțiune între autori și cititori, ambele aspecte favorizând creșterea interesului din partea clienților. Atât autorii, cât și cititorii, au avut mai mult timp disponibil pentru a se dedica fenomenului, aspect din care toți jucătorii implicați au avut de câștigat”, a declarat Ionuț Radu, fondator al Librex.

Comenteaza