Video Cum avansează lucrările la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania. “Merge bine șantierul / Se vede volumul mare de lucru care urmează”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 15:46
- Economie
- Ascultă știrea
La începului lunii decembrie 2025 au fost realizate filmări cu drona care arată progresul lucrărilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică.
Cei care au urmărit video-ul au precizat că lucrările de pe șantier avansează.
“Merge bine șantierul”
“Având în vedere că au început lucrările prin luna mai, arată foarte bine progresul, dar se vede și volumul mare de lucru care îi așteaptă”
“Foarte bună mobilizare”
“Oamenii ăștia au luat-o în serios. Felicitări”
“Bravo Ozaltin. Până la sfârșitul lunii să tot montați grinzi”
În martie, ministerul Transporturilor a început demersurile pentru exproprieri necesare lucrărilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică. Pentru cele două viaducte din județul Cluj pe care urmează să le construiescă Ozaltin, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor trebuie să exproprieze 154 de imobile (terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 236.514 mp, iar valoarea estimată a despăgubirilor este de 1,3 milioane lei.
Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.
Fără finalizarea celor două viaducte, lotul UMB finanțat prin PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) nu poate fi deschis, iar următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) nu ar avea legătură la A3. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).











