Cum se "mișcă" șantierele de autostrăzi din Transilvania

Cum se "mișcă" șantierele de autostrăzi din Transilvania

Progresul lucrărilor pe mult-așteptatele autostrăzi din Transilvania diferă de la un lot la altul. În timp ce unele segmente au deja așternut asfalt, pe altele treaba merge mai greu.

Fruntașe, pe luna septembrie, când vine vorba de progresul înregistrat pe șantiere, sunt cele de pe loturile Biharia – Borş și Iernut – Cheţani ale Autostrăzii Transilvania (A3).

Constructorul orădean Trameco a realizat peste 40% din lucrările de pe lotul Biharia – Borş al Autostrăzii Transilvania (A3), potrivit raportărilor către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), publicate de Economica.net. Pe subsecţiunea 3C3 Biharia - Borş, de doar 5,35 km, orădenii au aşternut deja asfalt și vor să termine bucata de autostradă înaintea vecinilor maghiari.

Italienii de la Astaldi au raportat la rândul lor un avans de 5,49 puncte procentuale pe tronsonul lor de 17,9 kilometri din Autostrada Transilvania. Mai exact, ei au ajuns în septembrie, împreună cu partenerii lor germani de la Max Boegl, la un stadiu al lucrărilor de 79,70% pe lotul Iernut – Cheţani.

Italienii de la Impresa Pizzarotti au înregistrat, în septembrie, un avans de 2,9 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda (A10). Constructorul Impresa Pizzarotti turează motoarele pe lotul de pe A10, pe care a promis că îl termină până la finalul anului. Săptămâna trecută se executau lucrări de așterenere a stratului de bază din mixturi asfaltice.

Un avans mai redus, de aproape un punct procentual, au raport grecii de la Aktor pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda (A10). De asemenea, și constructorul român Straco a înregistrat la rândul său un progres scăzut, de 0,54 puncte procentuale, pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii.

Comenteaza