Foto Cum va arăta pasajul de 25 milioane € de la Tăietura Turcului

Cum va arăta pasajul de 25 milioane € de la Tăietura Turcului
Noul pasaj urmează să fluidizeze circulația spre parcul industrial Tetarom I | Foto: Clujul Civic
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului
Cum va arăta pasajul de 25 de milioane de euro de la Tăietura Turcului

Au apărut primele imagini cu felul în care este concepută marea lucrare de infrastructură de peste calea ferată menită să decongestioneze circulația la intrarea în municipiul Cluj-Napoca și traficul spre cartierul Grigorescu.

Planșele cu viitoarea lucrare de infrastructură programată la ieșirea spre Baciu, pe care municipalitatea o vrea pe fonduri europene, au fost expuse pe grupul de socializare Clujul Civic. Pasajul pornește de la jumătatea pantei de la Tăietura Turcului, coboară spre calea ferată și trece de strada Oradei.

Scopul este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzilor Tăietura Turcului şi Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei prevede o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Acesta vizează sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie; scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii; realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic; reducerea numărului de accidente, a noxelor şi protecţia mediului; creşterea confortului riveranilor.

“Se va asigura un studiu de trafic iniţial şi o prognoză de trafic folosite pentru proiectarea şi verificarea drumului din punct de vedere al capacităţii de circulaţie şi dimensionarea sistemului rutier în arealul cuprins între străzile Calea Baciului, Corneliu Coposu, Locomotivei, Piaţa Gării, Horea, Dragalina, Tăietura Turcului, Donath; Bd. 1 Decembrie, Mirăslău” se specifică în fundamentarea proiectului.

Primăria clujeană a realizat studiul de fezabilitate, după care a predat proiectul companiei naționale CFR Infrastructură, care l-a cuprins în contractul de 1,1 miliarde de euro convenit cu Comisia Europeană pentru electrificarea căii ferate și creșterea vitezei pe calea ferată de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor.

Comenteaza