Video IMAGINI cu cei 7 kilometri de cale ferată nouă, parte a proiectului Cluj-Napoca – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:38
- Economie
- Ascultă știrea

Pasionații de infrastructură au publicat imagini video comparative cu linia de cale ferată de pe secțiunea Episcopia Bihor – Frontieră, redeschisă circulației recent de CFR Infrastructură.
Cei 7 kilometri ai acestei porțiuni, parte din proiectul de electrificare a liniei Cluj-Napoca – Oradea – granița cu Ungaria (Magistrala 300 – M300), au fost reabilitați într-un timp record de doar cinci luni.
„M300 Aleșd – Episcopia Bihor | secțiunea Episcopia Bihor – Frontieră reabilitată în 5 luni”, scrie Marin Marian, autorul postării video cu noua linie de cale ferată.
Pe de altă parte, comentând imaginile din august 2025 comparate cu cele din martie 2025 de pe această linie, unii pasionați și-au exprimat din nemulțumiri. Printre acestea ar fi că proiectul de reabilitare a liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră vizează dublarea liniei doar pe anumite porțiuni, scrie economica.net.
CFR Infrastructură a dat în circulație joi, 31 iulie 2025, la ora 16:50, circa șapte kilometri de cale ferată nouă pe LOTUL 4 ALEȘD – FRONTIERĂ (46,74 km), parte a proiectului de reabilitare a liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, finanțat din fonduri PNRR.
Primul tren pe linia nouă a CFR Infrastructură
Joi, la ora 20:20, pe linia nou-construită a circulat și primul tren de marfă de la Episcopia Bihor la Biharkeresztes, preciza CFR Infrastructură.
Lucrări finalizate pe LOTUL 4 ALEȘD – FRONTIERĂ, de la km 0+660.74 la km.7+088.32 pentru redeschiderea circulației:
- terasamente și suprastructura căii în stația Episcopia Bihor de la km 0+660 la km 1+190 și între Episcopia Bihor și Frontiera cu Ungaria de la km 1+190 la km 7+088.32
- montare stâlpi LC și ancore de la km 1+224 – 7+083
- montare cabluri de semnalizare de la km 1+190 la km 3+822 și de la km 5+265 la km 6+100
- realizarea a 13 subtraversări
- construirea a 2 podețe
Viteze maxime de circulație după finalizare:
- 160km/h pentru trenurile de călători
- 120km/h pentru trenurile de marfă
Viteza actuală de circulație pe linia nouă:
- 50 km/h până la finalizarea tuturor lucrărilor
Date contractuale:
- Contract semnat în decembrie 2022
- Perioada de execuție: 6 luni proiectare și 36 luni execuție
- Valoare: 2.416.850.365,99 RON (fără TVA)
- Antreprenor: Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA-Salcef SPA Cluj-Napoca-Episcopia Bihor Lot 4
- Finanțare: PNRR