De la o investiție de 70 de lei la profit de 20.000 de euro. Povestea Urban Tale și a tinerei din Cluj care a avut curajul să își urmărească visul

De la o investiție de 70 de lei la profit de 20.000 de euro. Povestea Urban Tale și a tinerei din Cluj care a avut curajul să își urmărească visul
| Foto: Facebook - Urban Tale

Aceasta este povestea Urban Tale, un atelier de papetărie și produse cu mesaje personalizate, și a Irinei Rusu, tânăra care a renunțat, după 9 ani de studii, la meseria de medic veterinar pentru a intra în antreprenoriat.

Irina Rusu este o tânără care are aproape 10 ani petrecuți în facultate. Șase ani de medicină veterinară, un an de pregătire și alți doi de doctorat. Totuși, nu a ajuns medic veterinar, asta pentru că, după toți acești ani petrecuți în mediul academic, tânăra a renunțat pentru că nu se mai regăsea în această meserie. S-a reorientat spre pasiunea ei și a tranformat-o într-un business de succes la Cluj.

„În timpul facultăţii făcusem un curs de design grafic şi am înţeles că asta îmi aduce mai multă plăcere şi mult mai puţin stres, aşa că treptat am făcut acest salt profesional”, povestește Irina Rusu pentru Business Magazin.

Așa a început povestea Urban Tale, un atelier care combină papetăria, mesajele personalizate și caligrafia în Cluj-Napoca. Proiectul a luat naștere în februarie 2016, în preajma Zilei Îndrăgostiţilor, cu un set de cartoline în stilul în care Irinei i-ar fi plăcut să cumpere sau să primească.

De la investiție de 70 de lei, la profit de 20.000 de euro

Prima investiție a Irinei a fost de 70 de lei. Atât a costat-o să facă primul set de cartoline cu mesaje diferite față de ce se găsea atunci prin librării. Deşi punea toată pasiunea la bătaie, nu a luat prea în serios Urban Tale până anul trecut, când a început să şi câştige din asta, nu doar să reinvestească puţinul pe care îl făcea din vânzări. Până în 2020, Irina era freelancer în graphic design şi social media management, iar Urban Tale a fost mult timp doar un hobby.

Irina centrează, irina dă cu capul. Asta pentru că tânăra face totul singură: de la design la poze, de la împachetat la comunicat online și trimis colete. Estimează că din activitatea Urban Tale a avut în 2020 un profit de 20.000 de euro.

„Urban Tale este un hobby în continuare pentru că reinvestesc aproape tot profitul pentru a crea produse noi mai faine şi mai scumpe. Stocurile costă mult, iar producţia la cantităţi mici este un efort destul de mare. Acum am plătit facturi măricele pentru tricouri brodate, ceşti şi calendare pentru 2022”, povestește Irina.

Urban Tale are o gamă variată de produse. O colecţie întreagă de cartoline cu mesaje, stickere, calendare, plannere, tricouri sau căni. Acestea din urmă sunt şi cele mai apreciate, mai ales că pot fi oferite cadou.

Povestea tinerei cu aproape 10 ani de facultate, care a renunțat la domeiu ca să își deschidă un atelier de papetărie în Cluj-Napoca și are câștiguri

„Am început cu cartoline cu mesaje de dragoste, dar altfel: «Vreau să îmbătrânim împreună» sau «Mi-e bine cu tine» sau «Îmi place cum gândeşti». Acum am lansat stickere, calendare/plannere, tricouri cu mesajele «Let’s make bunul-simţ cool again» sau «Niciodată nu este prea târziu să îţi vezi de treaba ta» sau «Cearcăne de fericire»”, spune Irina Rusu.

Aproape toate produsele sunt făcute la Cluj, însă tricourile şi ceştile sunt făcute în afara României, în Uniunea Europeană, iar ulterior sunt personalizate de ateliere locale. Urban Tale funcţionează în proporţie de 90% prin magazinul online şi de 10% prin vânzările prin intermediul colaboratorilor. Printre ei, se numără Bookstory şi Collect Stories de la Cluj.

„Suntem în căutare de parteneri la nivel naţional – mici magazine şi librării. Aş vrea să avem produsele în magazine fizice unde pot fi pipăite şi observate în realitate, pentru că-s tare faine. Produsele Urban Tale sunt preferate preponderent de femei de peste 20 de ani, mame, studente, antreprenoare şi angajate – femei ca mine – ocupate, dar cărora le place să adauge un pic de time off cu umor în rutina de zi cu zi”, a mai spus Irina.

Prețuri de la 5 la 145 de lei

Cinci lei costă un sticker, care este cel mai ieftin produl al Irinei, iar cel mai scump produs al Urban Tale este un tricou de 145 de lei. Tânăra dorește să dezvolte produse mai complexe, dar are nevoie de timp.

Povestea tinerei cu aproape 10 ani de facultate, care a renunțat la domeiu ca să își deschidă un atelier de papetărie în Cluj-Napoca și are câștiguri

„Lucrez cât de mult îmi permite timpul cu un bebe, aştept să iasă din producţie calendarele pentru noul an şi ceştile pentru părinţi şi bunici. Aveam planuri să lansăm un portofoliu mai mare de produse, dar nu am reuşit. Am apelat şi la ajutor şi colaborez cu cineva pe partea de comunicare şi pregătirea comenzilor. Dacă nu era ea, nu îmi imaginez cum şi dacă aş mai fi continuat toată treaba asta”, mărturisește Irina.

Produsele Urban Tale sunt pentru acasă şi birou, pentru familie şi prieteni, aşa că, chiar dacă oamenii au păstrat o distanţă fizică, micile cadouri de la distanţă au fost încă de interes.

„Îndemnăm clienţii să trimită cadouri celor dragi direct de pe site. Noi personalizăm cu o notiţă scrisă de mână şi ambalaj drăguţ coletele care urmează să fie oferite cadou şi cred că este util acest lucru. Suntem aproape, chiar dacă păstrăm distanţarea socială”, a conchis Irina Rusu, fondatoare Urban Tale.

Comenteaza