Două din trei companii locale apelează la facilitățile fiscale pentru telemuncă

Două din trei companii locale apelează la facilitățile fiscale pentru telemuncă

Facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii vizează beneficiile pentru angajații aflați care practică munca de la distanță, în special de acasă.

Modificările recente aduse Codului Fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România. 67% dintre respondenți pot beneficia de facilitățile fiscale pentru angajații care aplică telemunca, 17% de consolidarea fiscală, iar 8% de măsura privind ajustarea taxei pe valoarea adăugată pentru creanțele neîncasate de la persoane fizice.

“Multe dintre modificările publicate la finalul anului trecut fac parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri care au fost propuse de mediul de afaceri în scopul modernizării legislației fiscale. Adoptarea lor a dat încredere contribuabililor că procesul legislativ se poate desfășura cu dezbatere publică și transparență, nu doar cu decizii luate rapid, fără consultare, așa cum s-a întâmplat adesea în ultimii ani”, spune Daniel Anghel, partener al PwC România.

Cele mai mari provocări din perspectivă fiscală pentru 2021 sunt, conform sondajului, raportarea privind aranjamentele transfrontaliere (39%), documentația serviciilor prestate între companiile aceluiași grup (38%), îmbunătățirea fluxurilor de numerar (12%) și inspecțiile fiscale (11%). “În 2021, contribuabilii rămân la fel de preocupați de problematica serviciilor intragrup și de inspecțiile fiscale, două teme aflate în legătură directă și recurente în relația cu inspectorii fiscali.

Atât pregătirea documentației pentru aceste servicii, cât și a inspecțiilor fiscale sunt complicate și necesită multă atenție, efort și resurse din partea societăților. După o perioadă mai calmă din cauza restricțiilor, activitatea de control fiscal devine tot mai intensă, pe măsură ce economia se redeschide”, spune Ruxandra Târlescu, partener al PwC România

O facilitate introdusă în modificările Codului Fiscal se referă la beneficiile pentru angajații în telemuncă. Angajatorii au posibilitatea de a acorda sume angajaților pentru susținerea cheltuielilor pe care le au cu locul din care desfășoară activitatea, respectiv cheltuieli cu utilități sau pentru achiziția de echipamente de birou.

Aceste sume trebuie să fie stabilite prin contractul de muncă în limita unui plafon lunar de 400 de lei și pot fi acordate fără prezentarea de documente justificative, în funcție de numărul de zile pe care angajatul le efectuează în telemuncă.

”Având în vedere că țările din întreaga lume își regândesc și își adaptează politicile fiscale la noua structura a economiei schimbată de pandemie, nici România nu va face excepție. Autoritățile vor avea în acest an o oportunitate de a aduce schimbări în sistemul fiscal care pot sprijini în continuare redresarea economică.

În timp ce anumite reguli s-ar putea relaxa pentru a ajuta mediul de afaceri - similare cu cele adoptate la finalul anului trecut, altele ar putea deveni mai stricte pentru a limita pierderile de venituri bugetare”, consideră Daniel Anghel. Sondajul a fost realizat în cadrul unui eveniment online referitor la modificările recente ale legislației fiscale, la care au participat peste 300 de reprezentanți ai mediului de afaceri.

Comenteaza