Expresul Turda-Sebeş costă 920 de milioane de euro

Expresul Turda-Sebeş costă 920 de milioane de euro
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat mai multe proiecte de drumuri expres, printre care Craiova-Piteşti, anunţat deja de premierul Victor Ponta.

Drumul expres este o autostradă mai scurtă cu două benzi pe sens, construit ca să lege două oraşe relativ apropiate, conform Capital. De exemplu, Craiova-Piteşti are 121 km, dar sunt drumuri expres care pot avea doar 12-20 km. Guvernul se pregăteşte să construiască o serie de drumuri expres, aşa cum sunt ele publicate pe site-ul CNADNR. Arterele menţionate sunt legătura cu Drumul Nordului (19 km, valoare estimată 203 milioane de euro), Craiova - Piteşti (121,1 km, 1 miliard de euro), Sebeş - Turda (74,1 km, 920 de milioane), Sibiu - Făgăraş (72,5 km, 614 milioane), Petea - Satu Mare - Baia Mare (82,3 km, 819 milioane), Brăila - Galaţi (12,2 km, 175 milioane). Drumul expres Brăila - Galaţi ajunge la un cost care ar putea concura cu cea mai scumpă magistrală construită vreodată în România, Autostrada Transilvania. Aceasta a avut, în timpul constructorului american Bechtel, un cost mediu de 16 milioane euro/km.

În 2010, România a introdus pentru prima dată o serie de standarde de cost pentru proiectele de infrastructură. Acestea vizează construirea de autostrăzi în zona de şes - 3,8 milioane euro/km, autostrada în zona de deal costă 4,98 milioane, autostrada în zona de munte - 5,99 milioane, drumul naţional - 1,27 milioane, reabilitarea de drum naţional clasă tehnică III - 0,74 milioane. Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru a costat 3,5 milioane de euro. 

 

Comenteaza