Fiscul clujean îi ține pe contribuabili departe de ghișee

Fiscul clujean îi ține pe contribuabili departe de ghișee

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) Cluj a recomandat contribuabililor, în starea de alertă, interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale “pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăți de limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus”.

Conducerea ANAF a dispus măsuri de protecție a contribuabililor și a angajaților în concordanță cu recomandările specialiștilor în sănătate publică și cu normele generale de apărare împotriva infectării cu noul coronavirus.

Printre măsurile adoptate necesare în scop preventiv: se vor prelucra informațiile și măsurile de protecție pentru prevenirea infectării cu toții angajații; salariații vor purta obligatoriu măști de protecție (medicale / nonmedicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie.

Sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajaților va fi măsurată zilnic, la începerea programului; sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală și dispensere cu substanțe dezinfectante, punctele de acces în unitățile fiscale fiind dotate cu măști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor.

Spațiile și suprafețele intens utilizate sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru, periodic. Se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea și ieșirea din incinta unităților fiscale și pentru limitarea numărului de angajați prezenți în același timp.

Toate ședințele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem videoconferință, iar delegațiile și deplasările angajaților vor fi suspendate în perioada următoare. În aceste unități se asigură o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri, orientate față-spate sau spate-spate.

Se efectuază săptămânal curățarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului și dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului; se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfășura activitatea la distanță.

Procesul de dotare a angajaților cu laptopuri sau tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfășoară activități la distanță. Se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF.

“Procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacității de furnizare online a serviciilor. Vor fi înființate temporar camere de primire destinate vizitatorilor; ghișeele/casieriile vor fi protejate cu plăci de plexiglas; vor fi organizate sensuri unice de intrare și ieșire a contribuabilor”, transmite instituția.

Aceasta a precizat că va fi limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi sau aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

loading...
Loading...
Comenteaza