Food truck-urile, afacere bună la Cluj

Food truck-urile, afacere bună la Cluj
Meat Busters are locații permanente în Timișoara și Cluj-Napoca

Festivalurile care au loc în țară reprezintă un business profitabil printre mulți dintre antreprenorii care au optat investiția în bucătării mobile.

În România, industria de street food a avut o creștere spectaculoasă, consemnează Wall Street. În patru ani a ajuns la afaceri de 15 milioane de euro, 50 de festivaluri și 350 de food truck-uri. Fenomenul a atras gurmanzi din toată țara și a creat o cultură a street food-ului. În București are loc cel mai mare festival de street food din Europa, The Carnival, unde organizatorii au dublat suprafața și numărul de scene, ajungând la 60 de food truck-uri, cu 10 bucătarii internaționale.

Piața street food din România a început să prindă contur în 2016, atunci când au apărut primele food truck-uri. Tot atunci s-a organizat și primul festival de street food, Bucharest Gourmet Festival.

"Prima ediție, în iunie 2016, a adunat doar 10 food truck-uri, practic singurele care existau pe piață la vremea aceea. Industria s-a dezvoltat mult de atunci, iar acum vorbim de 350 de afaceri de acest tip. De la 3-4 festivaluri, în 2016, am ajuns acum la 50, iar industria a crescut de la 0 la peste 15 milioane de euro cifră de afaceri", a declarat Florin Itu, organizatorul The Carnival.

Chef Adrian Hădean spune că piața bucătăriilor mobile a crescut atât de repede, pentru că este o zonă de antreprenoriat, cu riscuri ceva mai mici, care le permite celor implicați să experimenteze. "Într-un an, dacă ești foarte atent, poți să înveți cum să faci business cu mâncare și de acolo te poți dezvolta. Poți să deschizi un restaurant sau un bistro mai mic sau să îți iei mai multe food truck-uri".

Dacă la început burgerii dominau piața, acum au început să apară și mâncăruri din bucătăriile etnice: indiană, mexicană, columbiană, italiană, americană, germană, japoneză. "Unii antreprenori au lucrat în străinătate și au venit în țară, unde și-au deschis food truck-uri. Alții au fost pasionați de bucătăria din anumite zone sau au fost inspirați de ce au văzut prin filme sau de ce au citit pe internet", a spus Florin Itu.

Festivalurile street food i-au ajutat pe proprietarii de food truck-uri să obțină popularitate și vizibilitate.  Investiția într-un truck food se amortizează în 2-3 ani, ceea ce îi face pe proprietari fie să vândă conceptul în sistem de franciză, fie să înființeze noi food truck-uri.

Meat Busters a început cu un singur food truck în care se vindeau sandvișuri cu pulled pork și s-a extins prin franciză la trei food truck-uri și două locații permanente în Timișoara și Cluj-Napoca. Anul acesta proprietarii au deschis un truck cu un concept nou denumit Flameburgers by Meat Busters. La The Carnival, 80% dintre antreprenori vin din București, dar și din Constanța,  Iași, Cluj, Timișoara.

Comenteaza