Găsești mâncare ieftină în Cluj cu o aplicație lansată de un francez

Găsești mâncare ieftină în Cluj cu o aplicație lansată de un francez
| Foto: galitskaya - Depositphotos.com

Aplicația de combatere a risipei alimentare, bonapp.eco, lansată de Grégoire Vigroux, antrepreor de origine franceză, te ajută să găsești mâncare în Cluj cu până la 80% mai ieftină. Start-up-ul plănuiește scalarea la nivel internațional.

Start-up -ul local bonapp.eco, care îşi propune să combată risipa ali­men­tară cu ajutorul unei aplicaţii mobile de tip marketplace, începe pregătirile pentru runda de finanţare de tip seed necesară pentru a scala businessul la nivelul Europei de Est.

Aplicația pentru mâncare cu 80% mai ieftină, activă și la Cluj

Cu ajutorul acestei aplicații, utilizatorii pot găsi oferte de produse alimentare aproape de termenul de expirare de la magazinele locale din Cluj. Reducerile pentru aceste alimente variază între 50 și 80%.

Aplicația a ajuns deja la peste 40.000 de utilizatori români și deocamdată sunt puncte de vânzare la Cluj și București. Printre partenerii bonapp.eco se numără Cora, Starbucks, PENNY România, toate prezente și la Cluj-Napoca sau Accor.

Bonapp.eco a obţinut o primă inves­tiţie în valoare totală de 800.000 euro la începutul anului, ruda a fost con­dusă de Up (denumită anterior Chèque-Déjeuner), căruia i s-au ală­turat şi fondurile locale Roca X şi Early Game Ventures, precum şi Impact Ventures din Ungaria.

Am început recent discuţiile cu privire la următoarea noastră rundă de finanţare cu investitorii noştri din prima rundă de tip pre-seed. Foarte cu­rând, când vom ajunge la 1.000 de afiliaţi în România şi vom arăta că am construit una dintre cele mai bune aplicaţii de acest gen din Europa, vom strânge bani pentru a scala în Europa de Est cu obiectivul de a de­veni princi­palul jucător din regiune - Grégoire Vigroux, cofondatorul Bonapp.eco, potrivtit ZF.

Antreprenorul de origine franceză are mai multe busi­ness-uri la activ pe plan local. El nu a oferit însă detalii despre necesarul de finan­țare și a precizat doar că noua rundă va fi mai mare decât prima.

500 de comercianți parteneri

Aplicația, disponibilă pe iOS și Android, conectează consumatorii și comercianții (supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutării, cafenele şi hoteluri), iar utilizatorii pot achiziționa produse alimentare al căror termen de valabilitate este aproape de expirare. La ora actuală, în aplicație sunt înscriși nu mai puțin de 500 de comercianți.

„De când am lansat afacerea acum 11 luni, aplicația noastră a fost descărcată de peste 40.000 de utilizatori din toată România. Cu toate acestea, am investit puțin în marketing. Creșerea bazei noastre de clienți este predominant organică. 37% dintre clienții noștri au auzit de aplicație din gură în gură, 33% de pe rețelele sociale și 17% din mass-media. Proiectul nostru este foarte actual cu ce se întâmplă. Lumea realizează în sfârșit consecințele sociale, economice și ecologice dezastruoase ale risipei alimentare, ceea ce face numeroși consumatori să adopte un comportament ecoresponsabil de cumpărături”, a declarat pentru „Adevărul” Grégoire Vigroux.

În România, cinci milioane de tone de mâncare ajung anual la gunoi.

„Prin aplicația bonapp.eco, misiunea noastră este de a transforma provocările sociale, economice și de mediu ridicate de risipa alimentară într-o oportunitate de care să beneficieze toată lumea: consumatorii, comercianții și planeta. Ne dorim să devenim un lider zonal prin această aplicație în combaterea risipei alimentare”, a mai adăugat Grégoire Vigroux.

Actualmente, pentru aplicația bonapp.eco lucrează 17 persoane. Printre cei care au investit în această afacere ce are succes la mai puțin de un an de la lansare se numără compania Up (fostă Chèque-Déjeuner).

Bonapp.eco SRL are o vechime de puțin peste un an, iar în 2021, firma a raportat o cifră de afaceri de 4.911 lei, potrivit termene.ro.

 

Comenteaza