Încă un restaurant la Cluj? Tânărul care s-a întors de la Intercontinental Irlanda și a deschis un restaurant în Târgu-Mureș, vrea să se exindă în „orașul de cinci stele”

Încă un restaurant la Cluj? Tânărul care s-a întors de la Intercontinental Irlanda și a deschis un restaurant în Târgu-Mureș, vrea să se exindă  în „orașul de cinci stele”
| Foto: Facebook - Green Kitchen

Green Kitchen este numele restaurantului deținut de Iulian Suciu în Târgu-Mures. Tânărul a fost bucătar pentru Intercontinental în Irlanda și dorește să se extindă și la Cluj cu mâncarea sănătoasă. Acesta a înregistrat o cifră de afaceri de 1.3 milioane de lei.

Iulian Suciu a dat bucătăria de la Intercontinental Irlanda, unde era bucătar chef, pe dorul de casă, familie și pe ambiția sa de a deschide un restaurant în România. După 12 ani în Irlanda, alături de fiica și soția lui, a hotărât să-și deschidă un restaurant în Târgu-Mures. Gren Kitchen este un restaurant cu mâncare sănătoasă, deschis după o investiție de 60.000 de euro. Anul trecut, businessul său a ajuns la afaceri de 1,3 mil. lei.

Extinderea la Cluj este unul dintre mai importante planuri de dezvoltare ale lui Iulian.

Master planul său a inclus însă România, a vrut să se întoarcă acasă, să deschidă o locaţie, să o standardizeze, iar acum îşi doreşte să multiplice businessul. „Avem în plan să deschidem o nouă locaţie la Cluj“, suține Iulian Suciu.

„M-am întors în ţară pentru a fi alături de familie. După 12 ani petrecuţi în Irlanda, visul nostru era să ne întoarcem acasă şi să ne deschidem propriul nostru business. Nu ştiam exact cum va arăta, am schiţat un business plan, am strâns nişte bani şi prin programul Antreprenor Acasă am reuşit ca visul nostru să devină realitate şi aşa am creat Green Kitchen. Este un restaurant fast-food cu mâncare sănătoasă. Folosim doar ingrediente proaspete, nu avem congelator, nu facem nimic prăjit, toate sosurile sunt făcute în casă, folosim tacâmuri şi boluri biodegradabile pentru a fi cât mai verzi. Restaurantul a fost inaugurat în 17 septembrie 2019. Investiţia totală a fost 60.000 de euro – 50%, din surse proprii şi 50%, finanţare prin programul Antreprenor Acasă. Anul trecut am ajuns la o cifră de afaceri de 1,3 mil. lei“, a povestit Iulian Suciu pentru ZF.

Succes după doar trei luni

Green Kitchen are acum nouă angajați, dar la început, doar Iulian și soția sa se ocupau de tot. Cu toate acestea, aveau rezultate bune și atunci. În primele trei luni de funcţionare, restaurantul a ajuns la afaceri de 300.000 de lei, iar în 2020, la 880.000 de lei, iar primul an pandemic a fost unul profitabil. Green Kitchen s-a mutat ulterior într-o locaţie mai mare, de 100 de metri pătraţi, iar investiţia în această nouă locaţie a fost de circa 100.000 de euro.

„A fost o nebunie întoarcerea noastră acasă. Am fost implicaţi în acest proiect, ne-am găsit o locaţie potrivită, nici măcar nu am avut timp să mă gândesc prea mult dacă e bine sau nu. Din prima zi am fost pe plus, nu a fost nevoie să aduc bani de acasă şi ne-am şi recuperat investiţia“, mai spune Iulian.

Jumătate din vânzări sunt la pachet

Green Kitchen dispune de nouă locuri şi o terasă şi se axează foarte mult pe zona de delivery, atât prin platforme de livrare, cât şi cu ajutorul livratorilor proprii.

Mai mult, circa 50-60% din comenzi vin din zona de livrare. În prezent, există un meniu fix al restaurantului, împărţit pe mai multe categorii: boluri calde cu orez, salate, supe, sucuri presate la rece, smoothie-uri şi câteva sucuri naturale fără zahăr.

Încă un restaurant la Cluj? Tânărul care s-a întors de la Intercontinental Irlanda și a deschis un restaurant în Târgu-Mureș, vrea să se exindă și în

Preparatul lunii februarie este Mumbai Bowl, inspirat din bucătăria indiană, ce conţine mix de orez, piept de pui tandoori, varză roşie, nuci caju cu stafide, mango chutney şi dressing de iaurt cu menta.

Iulian Suciu susţine că zilnic  ajunge la minim 100 de bonuri şi, în medie, valoarea unui bon este de 40-60 de lei.

Tot ceea ce face în cadrul acestui business a învăţat în Irlanda, spune el, iar dacă ar fi să o ia de la capăt, a face-o oricând. Cele mai multe greutăţi le-a întâmpinat pe partea de aprovizionare în România, întrucât sistemul acesta funcţionează mai greu în ţară, mai ales în contextul pandemiei.

Aprovizionare cu produse proaspete, direct de la fermieri

Antreprenorul încearcă să se aprovizioneze cât mai mult de la producătorii locali. „Ne aprovizionăm din marile reţele de aprovizionare şi avem contracte şi cu două ferme din Târgu-Mureş, care ne livrează zilnic marfă proaspătă, precum spanac, pătrunjel sau păstârnac“, mai spune Iulian Suciu.

Visul lui este să implementeze conceptul „farm to fork“, astfel încât să reuşească în fiecare dimineaţă să se aprovizioneze de la fermieri, să pregătească preparatele şi să le servească clienţilor, însă pentru acest lucru ar fi nevoie de circa 5 ani.

Iulian Suciu a avut încredere să vină înapoi în ţară şi să îşi îndeplinească visul de a crea ceva de la zero. El consideră că dacă îţi place ceea ce faci, dacă munceşti mult, peste 8 ore pe zi, poţi reuşi, deşi admite că în Irlanda un bucătar poate câştiga circa 100.000 de euro pe an, incluzând bonusurile.

Comenteaza