Linia ferată de 1 miliard de euro dintre Cluj și Oradea, scoasă de la sertar

Linia ferată de 1 miliard de euro dintre Cluj și Oradea, scoasă de la sertar

Conducerea companiei de stat CFR SA a decis să repună pe tapet proiectul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, având ca termen estimat de finalizare acest an, a anunțat directorul general Ion Gavrilă.

Anunțul a fost făcut în cadrul conferinţei "Capital transporturi şi infrastructură". Principalele argumente pentru modernizare erau că s-ar asigura circulaţia trenurilor pe linie electrificată cu viteze maxime de până la 120 km/oră, iar investiţia va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre şi spre vestul Europei, precum şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV Pan-european de pe teritoriul României. 

“Reabilitarea acestui segment de cale ferată va deschide a doua conexiune electrificată cu Ungaria, cu efecte directe asupra traficului feroviar în frontiera de vest”, promitea vechea conducere a companiei.  Proiectul era cuprins în Master Planul General de Transport (MPGT) al României, având ca surse de finanţare fondurile europene şi bugetul de stat.

Iniţial, CFR SA a pus deoparte 10 milioane de lei pentru studiu, însă costurile reabilitării liniei se apropiau de 1 miliard de euro. Suma prevăzută pentru electrificarea liniei Cluj - Episcopia Bihor se ridica la 228 de milioane de euro, iar reabilitarea şi dublarea liniei de 152 km Cluj-Napoca – Oradea, la 643 de milioane.

CFR SA a decis apoi să revizuiască studiul de fezabilitate pentru electrificarea tronsonului în urma unor discuţii cu reprezentanţii Uniunii Europene. Reabilitarea la viteza de proiectare a liniei avea ca perioadă de implementare intervalul 2021-2030. Printre proiectele vehiculate pentru finalizare în acest an de către Ministerul Transporturilor se numără 140 km pe care să se circule cu maximum 160 km/h.

Comenteaza