Ministerul Transporturilor a reînnoit contractul cu Transferoviar Cluj pe patru ani

Ministerul Transporturilor a reînnoit contractul cu Transferoviar Cluj pe patru ani

Societatea clujeană Transferoviar Călători se numără printre cei șase operatori feroviari din România ale căror contracte au fost aprobate de către Ministerul Transporturilor (MT). Aceștia vor primi subvenție de la stat în perioada stabilită.

MT a publicat un proiectul de hotărâre a guvernului pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2023 în transportul feroviar public de călători, potrivit portalului Mobilitate.eu.

Prin acest  normativ se propune aprobarea contractelor de servicii publice ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2023 ale Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători (SNTFC), al Regio Călători, al Interregional Călători, al Transferoviar Călători, Astra Trans Carpatic și al Softrans, ca urmare a expirării valabilității contractelor de servicii publice pentru perioada 2016-2019.

În conformitate cu prevederile art. 8 din Regulamentul CE nr. 1370/2007, în ceea ce privește deschiderea pieței pentru serviciile de transport feroviar intern de călători, completat prin regulamentul Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016, contractele de servicii publice pentru servicii publice de transport feroviar de călători atribuite în mod direct pe baza unei proceduri alta decât o procedură competitivă echitabilă, încheiate după 24 decembrie 2017, pot continua până la data lor de expirare, dar fără a depăși o durată de 10 ani.

Operatorii de transport feroviar care vor avea în executare până în 2023 contracte de servicii publice atribuite în mod direct nu vor fi în niciun fel restricționați să participe la noile proceduri competitive, care vor avea ca obiect servicii suplimentare și care vor fi organizate.

Astfel urmează să fie organizate proceduri competitive de atribuire deschise tuturor operatorilor, echitabile și care sa respecte principiile transparenței și nediscriminării, având ca obiect servicii suplimentare, linii/ pachete de linii care vor beneficia și de noul material rulant.

La data prezentă pe piața din România activează cinci operatori de transport feroviar public de călători, entități juridice de drept privat, și o entitate de drept public, SNTFC. Dacă pe parcursul derulării prezentelor contracte de servicii publice vor apărea și alți operatori, se vor încheia contracte de servicii publice și cu aceștia.

“Suntem în prezenţa unei excepţii, întrucât prin încheierea contractului de servicii publice pentru transportul feroviar de călători este vizată acordarea de compensaţii financiare (subvenţionarea acordată de stat) de către statul român în vederea efectuării unui serviciu continuu şi de interes public, iar nu atribuirea unui contract de prestări servicii, astfel cum este reglementat prin legea nr. 98/2016, legea nr.100/2016 și legea nr.101/2016, cu modificările și completările ulterioare.

Sub aspectul respectării prevederilor art. 5 din regulamentul mai sus menţionat în materie de acordare a compensaţiei de serviciu public – facem precizarea că operatorii de transport feroviar de călători licenţiaţi în România încheie contractul de servicii publice de transport feroviar de călători cu autoritatea competentă, respectiv cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în condiţii nediscriminatorii”, conform MT.

Transferoviar Călători Cluj-Napoca a înregistrat în 2018 afaceri de 100 de milioane de lei și o pierdere de 7,7 milioane, având aproape 400 de angajați. Principalii săi asociați sunt Remarul 16 Februarie Cluj (51,7% din capitalul social) și Transferoviar Grup Cluj (48,3%), societăți controlate de omul de afaceri Călin Mitică, potrivit platformei financiare Termene.ro.

Comenteaza