Foto Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu – Zimbor

Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu – Zimbor
Captură YouTube Cristian Marius Man / Autostrada A3, lot integral Nădășelu-Mihăiești, inclusiv viaductele Ozaltin, 25 august 2025
Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu –
Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu –
Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu –
Autostrada Transilvania: Noi lucrări în valoare de 700 milioane lei, autorizate de Ministerul Transporturilor pentru viaductele de pe Lotul Nădășelu –

Ministerul Transporturilor a autorizat noi lucrări de peste 700 milioane lei pentru viaductele Ozaltin de 3 kilometri scoase din contractul cu UMB pentru Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania. 

Ministerul Transporturilor a emis luni, 25 august, Autorizația de Construire, Etapa a II-a, pentru lucrări în valoare de 703 milioane de lei. În prima etapă, din iulie, instituția a autorizat lucrări de 150 de milioane de lei. Acum, cu cea de-a doua etapă, sunt autorizate lucrări în valoare de 850 milioane de lei din contractul total de 995 milioane de lei, a informat economedia.ro

„Se autorizează executarea lucrărilor aflate în culoarul expropriat după cum urmează: Lucrări de drum; Lucrări de colectare ȘI evacuare a apelor pluviale; Lucrări de poduri, pasaje, viaducte (Viaduct peste cimitirul Nădășelu – Viaduct dreapta situat între km 10+417.687 – km 11+631.692, în lungime totală de 1214,005 m, lungime autorizată în prezenta etapă 1095,615 m între km 10+417.687 – km 11+274.920, precum și între km 11+314.420 – km 11+552.802 și Viaduct stânga situat între km 10+418.794 – km 11+631.649, în lungime totală de 1212.g65 m, lungime autorizată în prezenta etapă 1015,162 m între km 10+418,784 – km 1 1+276,119, precum și intre km 11 +394.629 – km 1 1+552.456; Viaduct pe Autostradă peste pârâul Topa Mică și Drumul Național DN1F – viaduct dreapta situat între km 22+385.700 și km 24+375.360, în lungime totală de 1989,66 m și viaduct stânga situat între km 22+385.700 și km 24+375.215, în lungime totală de 1989,515 m); Lucrări pentru siguranța circulației; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Lucrări de împrejmuire; Lucrări de iluminat rutier; Lucrări de relocare/protejare rețel (rețele de telecomunicații, deținător DlGl Romania (fost RCS&RDS), rețele de telecomunicații, deținător Orange Romania SA, conducta apă și canalizare, deținător Sat Topa Mică – Comuna Sânpaul și conductă apă, deținător Sat Nădășelu – Comuna Gârbău); Sistem ITS; Lucrări pentru protecția mediului, cu respectarea Acordului de mediu nr.5/06.11.2017, revizuit cu Decizia etapei de încadrare nr.53/28.01.2019, cu Anexa din data de 13.10.2021, revizuit cu Decizia etapei de incadrare nr.99107.05.2024 si revizuit cu Decizia etapei de incadrare nr.114/19.06.2025, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, cu respectarea legislației de mediu în vigoare”, arată autorizația emisă de MT.

În luna iulie constructorul Ozaltin a primit Autorizația de Construire (etapa I) pentru viaductele de 3 kilometri scoase din contractul cu UMB pentru Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania.

În martie, ministerul Transporturilor a început demersurile pentru exproprieri necesare lucrărilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică. Pentru cele două viaducte din județul Cluj pe care urmează să le construiescă Ozaltin, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor trebuie să exproprieze 154 de imobile (terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 236.514 mp, iar valoarea estimată a despăgubirilor este de 1,3 milioane lei.

Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare, 
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.

Fără finalizarea celor două viaducte, lotul UMB finanțat prin PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) nu poate fi deschis, iar următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) nu ar avea legătură la A3. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Amintim că săptămâna trecută consilierii locali din Zalău au aprobat un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin, în vederea realizării de prospecţiuni geologice pentru realizarea Tunelului Meseş, din cadrul secţiunii Zalău-Nuşfalău, de pe traseul Autostrăzii Transilvania.

Asocierea Makyol – Ozaltin este constructorul desemnat pentru realizarea investiţiei de interes public „Proiectarea şi Execuţia Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3B: Mihăieşti – Suplacu de Barcău, Subsecţiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil autostradă în Zona Meseş şi Subsecţiunea 3B4: Zalău – Nuşfalău”.

Întregul tronson de autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău este compus din două secţiuni:
- Poarta Sălajului –Zalău (15,14km), care include tunelul Meseș,
- Zalău –Nuşfalu (25,86 km)

„În pădurea proprietate publică a Municipiului Zalău vor fi executate 11 foraje de mici dimensiuni ca diametru, din care patru în porţiunea de la ieşirea din tunel, porţiune pentru care este depusă deja documentaţia de scoatere definitivă din fondul forestier, fără compensare şi diferenţa pe traseul tunelului, până la intersecţia cu drumul DJ 108R, ce duce spre localitatea Treznea”, se precizează în expunerea de motive a proiectului de hotărâre privind protocolul de colaborare, a transmis Agerpres.

Comenteaza